הצעת חוק: חברים בקבוצת רכישה יזכו להטבות מס

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: חברים בקבוצת רכישה יזכו להטבות מס

    הצעת חוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית קובעת כי אדם שבניית דירתו נתקעה במסגרת קבוצת רכישה יוכל לרכוש דירה נוספת ללא מס מוגדל

    בניה | אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לציבור רוכשי הדירות בקבוצות הרכישה. ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, אורי מקלב ויו"ר הוועדה, לפיה אדם שרכש דירה במסגרת קבוצת רכישה ובנייתה נתקעה, יוכל לרכוש דירה נוספת מבלי לשלם מס רכישה מוגדל.

    על פי הצעת החוק אדם שרכש דירה מקבוצת רכישה, ובתום תקופה של 4 שנים מרכישת הקרקע לא החלה הבניה או שישנו עיכוב מהותי בהשלמת הבנייה, או אם חלפו 6 וחצי שנים מרכישת הקרקע ולא נמסרה הדירה לידי הרוכש, יכול רוכש הדירה לקנות דירת מגורים נוספת והוא לא יחויב בגינה במס רכישה מוגדל בגין רכישת דירה שנייה אלא ישלם מס רכישה מוקטן בדומה לרוכש דירה ראשונה.

    החוק מגדיר כי הפטור מתשלום מס רכישה מוגדל מותנה בכך שהעיכוב בבנייה אינו בשליטת רוכש הדירה, שאין לו דירה נוספת מעבר ל-2 דירות אלה ובכך שאותו אדם מכר את אחת מ-2 הדירות בתקופה של עד 18 חודשים מהמועד בו נמסרה לו הדירה שרכש מקבוצת הרכישה.

    עוד נקבע כי החוק יחול גם על רוכשי קבוצות רכישה שנתקעו שרכשו כבר דירה שנייה עוד בטרם נחקק החוק, ואלה אף לא יתבקשו להמתין תקופה של 4 שנים במידה ובמידה וסיבת הרכישה הינה עיכוב מהותי בבניית דירת קבוצת הרכישה, והם עומדים ביתר תנאי החוק. בנוסף נקבע היום כי לא יפגעו זכויות אחרות של אדם הנכנס לגדר החוק, העלולות להיפגע מכוח רכישת דירה נוספת. לדרישת הוועדה הגדרות "עיכוב מהותי" מוגדרות בנספח שיתלווה לחוק ויוכלו להתווסף להן מקרים נוספים במידה ויידרש.

    במהלך הדיון היום התעקשו מגישי החוק וחברי הוועדה על הארכת התקופה במסגרתה יכול אדם שכנכנס לגדר החוק למכור את הדירה, בנימוק שאדם שנתקע עם דירה בקבוצת רכישה עלול להיתקל בבעיות עתידיות נוספות ובקושי במכירה, אנשי רשות המיסים קיבלו את עמדתם והתקופה הוארכה כאמור ל-18 חודשים תחת 12 חודשים בנוסח הקריאה הראשונה. גם לגבי מקרים בהם רוכשי קבוצות רכישה שנתקעו כבר רכשו דירה שנייה התקבלה עמדת הוועדה והמציעים למרות התנגדות בתחילה, ואלה יוכלו להיכנס כאמור תחת החוק ואף ללא התנאי של 4 שנים.



    0 תגובות