הצלחה ליוזמה החינוכית: מסע בעקבות גדולי הדורות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הצלחה ליוזמה החינוכית: מסע בעקבות גדולי הדורות

    יוזמה חינוכית חשובה שנערכה בירושלים, מסע בעקבות גדולי ישראל, במסגרתה יצאו ילדי תתי"ם למסע בהר הזיתים להכיר את מקום קבורתם של גדולי הדורות וללמוד עליהם יותר | עד כה השתתפו מעל 2.500 ילדי תתי"ם ובנות סמינרים | בעקבות ההצלחה המיזם יוצא כפרויקט קבוע

    אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) נערך מעמד רב רושם במשכן הכנסת לרגל ההצלחה הגדולה בפיילוט הראשון של הבאת תלמידי מוסדות חינוך למסע חינוכי בעקבות גדולי הדורות בהר הזיתים. עד כה הגיעו 2,500 תלמידים חרדים מתלמודי התורה, בתי ספר לבנות וסמינרים.

    במסגרת הפרויקט יצאו במיזם משותף לזכות את כל תלמידי מוסדות החינוך להגיע להר הזיתים, מקום בו נטמנו גדולי ישראל בכל הדורות -תלמידי הגר"א, חכמי ספרד וגדולי עולם החסידות, ועד לגדולי ישראל מהדורות האחרונים.

    את המעמד המכובד  פתח יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין: "בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה גדולה שמתרחשת בהר הזיתים בכל המובנים. אנשים כבר פחות נרתעים לעלות להר הזיתים ורואים את האלפים שמגיעים לפקוד את ציון רבותיהם ובני משפחותיהם כל ימות השנה.

    השר לענייני ירושלים ומורשת חה"כ זאב אלקין, דיבר אף הוא על המחויבות שלנו להר הזיתים והיכולת החשובה לפתח את ירושלים והר הזיתים . "אני שמח ונרגש לפעול ולסייע לכל הפעילות הברוכה הנעשת בהר הזיתים ע"י מועצת בתי העלמין ירושלים שבראשות המנכ"ל הרב הלל הורוביץ".

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים הרב הלל הורוביץ: "המיזם הנפלא הזה הוא חלק מהפעילות הרחבה של מועצת בתי העלמין בירושלים לחיזוק הביטחון והעלייה להר הזיתים".

    "מטרת המסע החינוכי" אומר מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ, "ללמוד על שרשרת הדורות ותולדות גדולי ישראל, ולהכיר ולחוש את הקשר הבלתי נפרד ממקור השכינה בקודש הקדשים אל רבותינו מפרשי התורה".

    מחנכים ואנשי חינוך  רבים הודו להנהלת מועצת בתי העלמין על המטען הרוחני איתו שבו התלמידים לספסל הלימודים. יש לציין, כי מועצת בתי העלמין מציעה תכנית מסע ערכי ובה תוכן רוחני מפוקח שיותאם לכל שכבת גיל אשר תפגיש את התלמידים במסע מרתק ומעניין במיוחד בהר הזיתים עם גדולי ישראל בשרשרת הדורות.

    במסע זה ניתן לשלב כמה אופציות מאובטחות של מסלולי הליכה וכן ביקור בכותל. התכנית החדשה כוללת מימון מלא של הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים בשיתוף המשרד לשווין חברתי, משרד ירושלים  ועיריית ירושלים. ומה שנדרש ממוסדות החינוך, הוא לתאם מראש את התאריך, ויתואם להם מדריך מוסמך יר"ש אשר יעביר את המסע המרתק והייחודי.



    0 תגובות