גוואטמלה: 62 הרוגים, עשרות מתנדבים מזק"א יצאו לעזור

    איתי גדסי No Comments on גוואטמלה: 62 הרוגים, עשרות מתנדבים מזק"א יצאו לעזור
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרום אמריקה לא שקט: אתמול התפרץ הר הגעש "פואגו" הסמוך לעיר אנטיגואה (הבירה העתיקה של גואטמלה שהועברה בעבר לאור התפרצות וולקנית) והלבה הגדולה במיוחד כיסתה מספר עיירות.

    עד כה נמנו עשרות הרוגים ופצועים רבים (בעיקר כוויות ופגיעה בכלי הנשימה). שדה התעופה הבינ"ל של גואטמלה נסגר כתוצאה מהאפר הוולקני ועבודות הניקוי ופינוי מושלמות כעת לפתיחתו מחדש.

    מדינות שכנות כמו מכסיקו שלחו צוותי חילוץ למקום. שלטונות גואטמלה הודו על הפרסום בתקשורת ועל הנכונות לסיוע .אנו ממתינים לקבלת רשימת הצרכים והציוד הנדרש. יש לציין כי לאור המרחק הסיוע הישראלי יכול להתבצע בגל השני לאחר עבודות החילוץ ופינוי, היינו סיוע רפואי לפצועים, ציוד ומזון למפונים מהאיזור.

    שגריר ישראל במדינה  מתי כהן עומד בקשר עם הממשל בגוואטמלה כדי לסייע בעזרה מצד ישראל במשלחת חילוץ גדולה שמתמחה בפיתרונות בשטח לבעיות רפואיות, חילוץ והצלה וכד' המדינה חוותה את האסון הגדול שידעה.

    כמו כן  צוותים רפואיים הומניטארים מטעם זק״א פועלים במקום בשעות האחרונות במתן סיוע וארגון החילוץ בשיתוף הצוותים המקומיים.

    הרב יוסף ג'רמון, הרב הראשי של גווטמאלה ומפקד צוות של זק״א, אמר: "צוות זק"א המקומי המונה 45 מתנדבים יצאו הבוקר לשטח ביחד עם כוחת ההצלה בכדי לסייע למאות התושבים שנפגעו מההתפרצות של ההר געש. בשלב זה צוות פועל בזהירות רבה המקום עדיין מסוכן ויש התראות להתפרצות נוספת"

     

     

    WhatsApp Image 2018-06-04 at 21.08.03 WhatsApp Image 2018-06-04 at 21.13.57



    0 תגובות