פיתוח ישראלי: רחפן לפינוי פצועים ללא טייס

    מוטי סבן No Comments on פיתוח ישראלי: רחפן לפינוי פצועים ללא טייס

    במהלך לחימה מול חיזבאללה פצועים נמצאים בתוך לבנון ללא יכולת פינוי, בעוד המסוקים עסוקים במשימות שונות, מגיע רחפן מסוק ללא טייס נוחת לייד הפצועים ומפנה אותם לישראל | זה הפיתוח הישראלי החדש שנועד לפנות פצועים באריועים שבלתי פשרי לקיים פינוי רגיל.

    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיתוח של החברה הישראלית "Tactical Robotics" מסקרן רבים במערכת הבטחונית הישראלית ובעולם, המדובר הוא בכלי שנראה כמו רחפן ענק, תפקידו לבצע פינוי של פצועים בגוף הרחפן באזורים קשים וכל זה ללא טייס.

    הכלי שכבר הסתיים פיתוחו ואף החברה ערכה סימולציה על הרחפן הענק שהתבצע באירודרום של מגידו באזור הגליל, ב-7 למאי האחרון.

    הפיתוח הישראלי מסקרן רבים בגלל יכולותיו החדשניות והמצילות חיים של הכלי, הרחפן יכול לטוס בסביבה אורבנית צפופה מאוד, בתנאים שקשה לצוותי החילוץ להגיע, הוא יכנס בפנים יעמיס את הפצועים וחיזור חזרה אל מקום הפינוי שנקבע לו.

    המטרה של הכלי היא בעצם להיות היכן שאין אפשרות לבני אנוש להגיע מהר, לדוגמא: במקרים של אסונות טבע במקומות מבודדים ששום חיל חילוץ לא יגיע מהר לאזור. בוואדיות עמוקות שאין הגעה מהירה. בזמני מלחמה פינוי פצועים ממקומות קשים ללא יכולת פינוי מסודרת, שם הרחפן מסוק יוכל להגיע במהירות ולפנות את הפצועים.

    הכלי עומד בכל הקריטריונים הביטוחיתיים הנוקשים של הקיימים במסוקים, בכל דרישות הניווט על מנת להתחיל לפעול בעתיד ככלי התחבורה לפינויים מוסקים במקרה אסון.

    "דמיינו לכם שטרוריסטים מתקיפים עיירה באמצעות פצצה מלוכלכת, אשר מעורבים בה חומרים כימים מסוכנים, הכלי הזה, ללא טייס, מסוגל לטוס למרחק, להיכנס לאזורים הפגועים, ולטהר אזורים שלמים מאנשים" מסביר רפי יואלי, מנכ"ל החברה.

    ‏‏צילום מסך (50)‏‏צילום מסך (53)

     



    0 תגובות