שר האוצר על טרור החקלאות: החקלאים יפוצו עד השקל האחרון

    מוטי סבן No Comments on שר האוצר על טרור החקלאות: החקלאים יפוצו עד השקל האחרון

    שר האוצר משה כחלון חושף את הנזקים הכלכליים של טרור העפיפונים: "5,000 דונם חיטה, מטעים ומערכות השקיה. הנזק הכלכלי המוערך – 5 מיליון שקלים" שר האוצר אף הבטיח: החקלאים יפוצו מיידית ב- 50% מהנזק.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה טרור העפיפונים החסר תקדים פוגע בעוד ועוד שדות ומכלה עשרות דונמים של יבול ותוצרת חקלאית, הדבר מהווה פגיעה קשה בחקלאי עוטף עזה. תוסיפו לזה את טרור החקלאים שעולה על סדה יומה של החברה בישראל חקלאים מכל הרץ, חלקם חשופי פנים צצטרפים לספר על הסיפורים הקשים שסובלים החקלאים בצפון ובדרום משכניהם בני המיעוטים ובני הפזורה הבדואית. רבות דובר על כך הן על האכיפה המשטרתית הלקויה החייבת שיפור דחוף והן על הפיצוי החקלאי.

    היום שר האוצר, משה כחלון התייחס בפתח ישיבת סיעת כולנו למכת הטרור והפשיעה החקלאיים ואמר: "הפשיעה והטרור כנגד החקלאות הפכו למכת מדינה. בחודשים האחרונים החקלאות בישראל נמצאת תחת מתקפה. בדרום, יישובי עוטף עזה סובלים ממתקפות בלתי פוסקות של טרור העפיפונים. בצפון ובכל רחבי הארץ מתפשטת תופעה של פשיעה חקלאית וונדליזם."

    כחלון ציין בדבריו שהוא אישית דאג לראות את הפגיעות מקרוב: "כבר לפני כחודש, עם תחילת תופעת עפיפוני התבערה הגעתי לעוטף עזה והכרזתי שמדינת ישראל מכירה בתופעה כטרור לכל דבר ועניין והתושבים יפוצו עד השקל האחרון. עד כה נפתחו 25 תביעות אשר כוללות כ-5,000 דונם חיטה, מטעים ומערכות השקיה. כל התביעות נמצאות בשלבי טיפול מתקדמים."

    בדבריו הוא בישר על החלטה חשובה של משרד האוצר: "בכדי להקל על החקלאים, לעבור את התקופה הקשה הזאת החלטנו היום על מתן מקדמות של 50% מגובה הנזק המשוער והיתר יטופל במהירות האפשרית ללא עיכובים."

    "לפני מספר שעות קיימתי דיון עם שר החקלאות בו החלטנו על הקדמת 16 מיליון שקלים לטובת ביטוח מסובסד לחקלאים שיפגעו מפשיעה חקלאית כבר בחודש הקרוב.

    עוד אמר השר כחלון: מדובר בחלק מתכנית כוללת למיגור הפשיעה החקלאית שאנחנו מגבשים עם משרדי החקלאות והבט"פ. כחלק מהתכנית נתגבר את כוחות הביטחון באזורים הרלבנטיים, נחמיר את הענישה ונטיל קנסות מוגדלים על הפושעים."

    צילום:פלאש90)



    0 תגובות