לאחר 50 שנה חברת "חיפה כמיקלים" מודיעה על העברת המפעל.

    מוטי סבן No Comments on לאחר 50 שנה חברת "חיפה כמיקלים" מודיעה על העברת המפעל.

    החברה שעוסקת בייצור דשנים וכימיקלים לא אחת, עמדה בעין סערות ציבוריות הנוגעות לאיכות הסביבה, זיהום נחל הקישון, זיהום אוויר בחיפה ומיכל האמוניה הנפיץ | היום מודיעה החברה על העברת המפעל | נושמים לרווחה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מאבק ארוך מטעם ארגוני איכות הסביבה ותושבי העיר חיפה, מודיעה חברת "חיפה כימיקלים" על עזיבת האתר במפרץ חיפה.

    חברת "חיפה כימיקלים" היא חברה בינלאומית לייצור: דשן לחקלאות, כימיקלים לתעשייה ולעשיית המזון. עם השנים נקשר שמה לזיהום נחל הקישון דבר שהביא למותם של חיילי צה"ל משייטת 13. החברה יחד עם חברות נוספות היו המקומות העיקרים בחיפה לפליטת זיהום אוויר. מה שעמד בגולת ההכותרת הוא: מכל האמוניה.

    כלל חומר האמוניה בארץ מרוכז במיכל החברה הענק בחיפה, לאחר מלחמת לבנון השנייה ישבה וועדה לבדוק את אופן המיגון של המיכל, הוועדה המליצה כי בזמן מלחמה אוניות לא יורשו להכנס לארץ לאספקת החומר.

    במקרה של פגיעה ישירהבמיכל העריכו בצה"ל כי הדבר יכול לגרום לאלפי הרוגים הגרים האזור המיכל. בהתאם לכך החליטה המדינה על העברת המיכל לנגב.  העברת המיכל נדחתה לאחר שלמכרז לא הוגשו בקשות.

    אך לסאגת זיהום האוויר והסכנה הבטחונית הגיעה היום הסוף. היום (ראשון) מודיעה חברת "חיפה כימיקלים", שהשביתה את מתקניה שבמפרץ חיפה בעקבות פירוק מיכל האמוניה, כי החליטה לצאת מהמקום אחרי יותר מ-50 שנה.

    הצעד יגרור את פיטורי כל 250 העובדים הגרים באזור.

    DeyI6vHWAAA7sII



    0 תגובות