דיכטר: נתניהו לא יכול להורות להאזין לראש המוסד

    עמית דניאל No Comments on דיכטר: נתניהו לא יכול להורות להאזין לראש המוסד

    ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר טוען כי "אין אפשרות בה ראש הממשלה מבקש מראש השב"כ להאזין למישהו מסוים" • על המצב הביטחוני: "איראן מושכת בחוטים של שתי החזיתות"

    דיכטר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר דיבר בתכנית "המהדורה המרכזית" בהגשת דוד חכם, והתייחס להאשמות שעלו כלפי ראש הממשלה, עליהן ענה כבר נתניהו. במסגרת תכנית ששודרה באחד מגופי הטלוויזיה התראיין ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ונטען בפניו כי הובאה ידיעה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לראש השב"כ להאזין לו. "המסלול עובד מלמטה למעלה" מסביר דיכטר "השטח מציף צורך לאסוף מודיעין כולל האזנות סתר. זה עולה לאישורו של ראש השירות שהוא גורם ממליץ וזה עובר לאישור של ראש הממשלה. כל זה בכפוף לאישור של יועמ"ש".

    "אין אפשרות בה ראש הממשלה מבקש מראש השב"כ להאזין למישהו מסוים. צריכים להיות שני שותפים לדבר העבירה – זה שיבקש וזה שינחה את אנשיו".

    דיכטר אומר: "תמיר פרדו הוא איש ראוי ורציני. עשה דברים ראויים כאיש מוסד. הוא לא אמר בקולו שראש הממשלה הורה לראש השב"כ להאזין לו. הוא מכיר היטב את התהליך ומן הראוי היה שהתשובה שלו תהיה חדה ונחרצה".

    האזינו:

    לדבריו: "אני חושב שכל איש שב"כ ששומע אמירה כאילו השב"כ מקבל הנחיות מראש הממשלה להאזין לפלוני אלמוני, זה דבר מביך. תחום האזנות הסתר זה לא משהו שעושים בשלוף".

    על המצב בעזה, אומר דיכטר: "בעזה יש את ארגוני הטרור חמאס ואת הג'יאהד האיסלאמי וביניהם עוד ארגונים סוררים. במקרה של הלילה לקחו אחריות גופים שדווקא קשורים לפת"ח. כל אחד מחזיק את הרקטה או המרגמה או הרובה התורן. זה לא משנה. מבחינתנו הגורם האחראי הוא חמאס והוא צריך להבין שכל עוד הוא  מחזיק את המפתחות בעזה, הוא הכתובת".

    "לצה"ל אין כוונה להתחיל להתכתש עם הרצועה. כלל הברזל אומר שכשהדרג הצבאי יגיד אנחנו מוכנים יהיה אפשר לעשות מהלך שיבהיר חד משמעית ויממש את ההרתעה הישראלית. אני חושב שיש לישראל יותר מחזית אחת. לכל חזית כללים משלה למרות שהאיראנים מושכים בחוטים גם בעזה וגם בצפון".



    0 תגובות