באיחוד הלאומי מבהירים: מתנגדים למסקנות ועדת הגיור

    איתי גדסי No Comments on באיחוד הלאומי מבהירים: מתנגדים למסקנות ועדת הגיור

    האיחוד הלאומי מצטרפת למאבק כנגד מסקנות ועדת הגיור שיוגשו היום לראש הממשלה: "הדרך לשמור על אחדות העם היא לקבוע את כפיפות מערך הגיור למסגרת ההלכתית שתקבע הרבנות הראשית"

    סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הגשת המלצות ועדת הגיור הממשלתית בראשות השר לשעבר משה ניסים לראש הממשלה בנימין נתניהו, במפלגת האיחוד הלאומי מבהירים כי הם מתנגדים לכל מתווה גיור שעוקף את הרבנות הראשית.

    במפלגה אומרים: "אנו מודים למשה ניסים על מאמציו הרבים, ובטוחים שכוונתו הייתה לטובה ואכן יש במתווה מרכיבים חיוביים הן בעצם עיגון הגיור בחוק והן בשיפור השירות למתגייר. אולם במהות המתווה הוא לוקה בכשל יסודי".

    לדבריהם: "הגיור הוא עניין הלכתי ולא תרבותי, במדינה היהודית הוא חייב להתבסס על סמכות הלכתית אחידה. הסמכות ההלכתית העליונה במדינת ישראל היא הרבנות הראשית וכל גיור שלא יוכר על ידה יהיה בבחינת הונאה של המתגיירים, שלא יוכרו בחלקים גדולים של החברה הישראלית".

    עוד אמרו במפלגת האיחוד הלאומי: "הדרך לשמור על אחדות העם היא לקבוע את כפיפות מערך הגיור למסגרת ההלכתית שתקבע הרבנות הראשית. ההמלצות להקים רשת גיור עצמאית ולהכיר בצורה ממלכתית בגיורים רפורמיים הם סכנה אמיתית לזהותה היהודית של המדינה".

    כזכור, הבוקר התקיים כינוס חירום של הרבנים הראשיים לישראל כנגד מסקנות ועדת הגיור. בדיון, בו השתתפו רבנים מחוגים שונים, נקבע כי אין לקבל את מסקנות הוועדה כלל.



    0 תגובות