שנות רעב בפתח: במצרים מאגרי החיטה יספיקו רק עוד 5 חודשים

    מוטי סבן No Comments on שנות רעב בפתח: במצרים מאגרי החיטה יספיקו רק עוד 5 חודשים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה היום (חמישי) כי מאגרי החיטה במדינה יספיקו לעוד חמישה חודשים. עוד דווח כי הסוכר במאגרים יספיק ל-5.2 חודשים והשמן הצמחי יספיק ל-3.7 חודשים בלבד.

    אין זה סוד שכלכלת מצרים במצוקה חריפה מאוד, בתקופה דאשתקד הודיעה הממשלה כי תפסיק לסבסד את הלחם והדלק, הדבר גרם להתייקרות דרמטית ולסערה ציבורית במצרים. הכלכלה המצרית בגירעונות עצומים, מצרים ניסתה להביא משקיעים למדינה, פתחה את הלירה המצרית לשוק העולמי, הבנק העולמי בתגובה הלווה למצרים כ-20 מיליארד דולר, אך המשקיעים לא רצים למדינה.

    אחת הבעיות הקשות של הכלכלה המצרית, הוא הצבא השואב עשרות מליארדי דולרים על חשבון הציבור המצרי הרעב, מצרים מחזיקה בצבא ענק שמונה מאות אלפי חיילים משרתים,חיל אוויר גדול, צי טנקים ענק ורכבים משוריינים. צוללות וספינות טילים חדישות בעלות של מיליארדים, כל ההוצאות הללו הורגות את הכלכלה המצרית.

    אם נוסיף את הרחבת תעלת סואץ שעלתה הון רב למצרים ללא הצדקה כלכלית. הנשיא אסיסי הכריז ל בניית עיר בירה חדשה ונוצצת מיופי שתוקם עד 2020 הבנייה החלה ובעלות של מיליארדים, לבנתיים הפרוייקט תקוע. רק בית מלון הוקם והוא בבעלות איך לא של הצבא המצרי.

    נראה שהנשיא המצרי לא באמת בא לטובת העם במצרים ובא לשמר את כוחו הוא אישר פרויקטים גדולים וקניות ראותניות שגמרו את קופת האוצר במדינה.

    אם המצב הנוכחי ימשך אנו עלולים לראות שוב התמרדות של הדור הצעיר נגד השלטון ואולי חלילה אףף הפיכה, המצב מחריף ונהיה קשה מאוד למחייה, אין אוכל ולחם בצורה סדירה. במצב כזה אין לעם המצרי מה להפסיד.

     



    0 תגובות