ח"כ אשר נלחם במחירים המופקעים בבתי החולים

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ אשר נלחם במחירים המופקעים בבתי החולים

    חבר הכנסת יעקב אשר דורש לחולל שינוי בכל הנוגע למחירים המופקעים של הקפיטריות בבתי החולים

    יעקב אשר צילום: מרם אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה במליאת הכנסת בנושא המחירים המופקעים של מכונות לממכר מזון בבתי החולים.

    בדבריו במליאה אמר ח"כ אשר: "בימים עברו לא הייתי מציע את ההצעה הדחופה הזאת, כי היו דברים יותר דחופים במערכת הבריאות. היו הרבה דברים קשים, ישנן עדיין בעיות אובייקטיביות, אבל אולי הנושא הזה של המכונות לא היה במקום. היום, דווקא כשאנחנו רואים שבשנים האחרונות טופל נושא החניונים, לפחות בבתי החולים הציבוריים, טופלו דברים מהסוג הזה גם בנושא האוכל במידה מסוימת, אפשר לדבר על מכונות השתיה והחטיפים – כי רואים שיש רצון של המערכת ויש רצון של הממונה על המערכת לעשות את הדברים – צריך להמשיך ולתת רוח גבית כדי לשפר את זה עוד. כי באמת עדיין התופעה הזאת של הלקוח השבוי, שמגיע לבתי החולים, והוא לא מגיע, לצערנו, תמיד עם מצב רוח טוב בנסיבות משמחות ולפעמים הוא צריך לשהות שם ימים ואולי שבועות ואולי חודשים עם בן משפחה כזה או אחר, והוא שבוי. הוא שבוי בידי המכונות, הוא שבוי בידי הקפטריות והמזנונים שבאמת המחירים הם גבוהים, גם בחלקים אחרים.

    לאחרונה ראיתי שאפילו להטעין את הטלפון, זה שירות נהדר, לוקחים תשלום, שזה דבר שאני לא כל כך מבין אותו, בטח לא במחיר שלו" בדבריו קבע ח"כ אשר חד משמעית כי לקוח שבוי זה דבר שאסור שיקרה, בטח לא בבתי חולים, בטח לא כשאדם מגיע לשם עם מצב רוח מספיק לא טוב, ח"כ אשר שאל את סגן השר ליצמן כיצד בכוונתו להסדיר ולאכוף את נושא המחירים המופקעים בשטח בתי החולים.

    סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן השיב לדברי חה"כ אשר ואמר כי "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה ודאגה לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם המגיעים לבתי חולים ומיד עם כניסתי למשרד הבריאות הנחיתי את בתי החולים להציב עגלות שירות ולמכור שתייה וכריכים במחיר של שישה שקלים ליחידה בלבד, ולאור ההערות והשאילתות שהוצגו אני מבטיח לבדוק שוב בקרוב האם ההנחיה מיושמת".

    בנוסף הזכיר סגן השר ליצמן את נושא הסדרת מחירי החניות למחיר ריאלי והסביר כי לאור הטענה שמעלים חברי כנסת בעניין המחירים של המוצרים הנמכרים במכונות האוטומטיות, משרד הבריאות ערך בדיקה מהירה מול מספר בתי חולים ממשלתיים על מנת להבין את המצב בשטח. מממצאי הבדיקה עולה כי ברוב בתי החולים אכן יש מכונות אוטומטיות שבהן המפעיל הוא ספק חיצוני והמחירים נקבעים על ידו. בחלק מבתי החולים התחרות באה לידי ביטוי על ידי הפעלת מכונות עצמאיות ואז המחירים הם קצת יותר נמוכים – כמו בבית החולים ברזילי לדוגמה –ויש מקומות שבהם יש קביעת מחירים מופחתים על חלק מהמוצרים הבסיסיים כגון מכונות שמפעיל בית החולים במקביל למכונות של הספק החיצוני. הוא הדגיש כי בסופו של דבר, בכל בתי החולים השכירות והתמלוגים מהכנסות אלו מהווים מקור מימון שמופנה לשיפור השירות והטיפול שניתן לחולים עצמם. לסיום אמר כי "לאור הפנייה וההבדלים שראינו בין בתי החולים, הוריתי לבצע בחינה מחודשת של הנושא על מנת לבחון אם יש מקום להוציא הנחיות לכלל בתי החולים הממשלתיים בנושא זה ולקבוע מחיר מקסימלי אפשרי"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשרינו שאלו נציגינו