בפעילות בן צור: דיון על הקמת אזור תעשייה לביתר עילית

    איתי גדסי No Comments on בפעילות בן צור: דיון על הקמת אזור תעשייה לביתר עילית

    לאחר עיכובים רבים: בזכות ההצעה לסדר של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור, בשבוע הבא צפויה מועצת התכנון העליונה לקיים דיון בנושא הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית

    ח"כ יואב בן צור צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור, הגיש היום (רביעי) הצעה לסדר שעסקה בסוגיית הקמת אזור תעשייה בתחום השיפוט של העיר ביתר עילית. כזכור בעשור האחרון, פועלת עיריית ביתר עילית בהנהגת ראש העיר, מאיר רובינשטיין, על מנת להקים אזור תעשייה, שיסייע לחיזוקה הכלכלי של העיר, הנמצאת בדירוג סוציואקונומי 1, ויספק מקומות עבודה לתושבים החרדים ולתושבי הכפרים הסמוכים. בתוך כך, דווקא בישורת האחרונה של התהליך ומסיבות שלא שוקפו, הסוגיה לא נכנסה לסדר היום של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) וגם לא לדיון שמתקיים היום ועוסק באישור 2500 יחידות דיור ביו"ש.

    במהלך ההצעה לסדר ח"כ בן צור מתח ביקורת חריפה על הטיפול בסוגיה ואמר: "אין ספק שהפגיעה בתהליך היא פגיעה ישירה באזרחים רבים בעלי משפחות ברוכות ילדים, שכל מבוקשם הוא לעבוד ולהתפרנס בכבוד.  ולטובת כל אלו שטוענים כי יש רגישות בהקמת אזור תעשייה בביתר עילית בגלל סוגיית ההתיישבות, אני מבקש להרגיע אתכם, מדובר בצעד בעל ערך כלכלי רב גם לציבור הערבי, המתגורר בכפרים הסמוכים ורוצה להשתלב בתעסוקה. שהרי זהו בדיוק המקום שההיגיון גובר על הסכסוך".

    עוד הוסיף ח"כ בן צור: "קשה להכיר בעובדות אבל גורמים במדינת ישראל, הנוהגים להלין על השילוב התעסוקתי של הציבור החרדי ומציגים את עצמם כתומכיו הגדולים של מפעל ההתיישבות, בוחרים לזרוק הכנסות של מיליוני שקלים לפח ומשהים, מסיבות סודיות כנראה, את תהליך הקמתו של אזור תעשייה נחוץ  בעיר המתמודדת עם מצב כלכלי קשה ודירוג סוציואקונומי 1!  האם ייתכן שמדינת ישראל הייתה נוהגת כך גם כלפי ערים מרכזיות בעלות רוב חילוני?  האם עיריית ת"א גם הייתה ממתינה כמעט עשור לצעד בעל ערך כלכלי חברתי משמעותי כ"כ?

    בסיום דבריו אמר ח"כ בן צור: "מול ההפקרות הזו אנחנו לא נשתוק! מי שרוצה שהציבור החרדי יעבוד, שלא יעבוד על הציבור החרדי", וקרא לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, להתערב, להעלות את סוגיית אישור הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית לסדר היום במת"ע ולפעול בהקדם לתיקון העוולה".

    בתגובה להצעה לסדר השיב סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן, כי בשבוע הבא צפויה המת"ע לקיים דיון בנושא הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית ובהמשך לכך, הנושא ידון גם בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.



    0 תגובות