נתניהו: ישראל תתמקד "בטכנולוגיית הקוונטים" להעצמת ביטחון ישראל

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: ישראל תתמקד "בטכנולוגיית הקוונטים" להעצמת ביטחון ישראל

    ראש הממשלה הכריז היום בכנס שרי המדע: "על תוכנית להעצמת ביטחון ישראל" ע"י פיתוח ושימת דגש בעשור הקרוב על "טכנולוגיית הקוונטים" | גם על הסייבר בהתחלה לא הבינו והיום אנחנו מעצמה כך גם נהיה בתחום הזה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, השתתפו בכנס שרי מדע בין-לאומי, המתקיים לראשונה בירושלים, שרי המדע ממדינות רבות הגיעו להשתתף בכנס הייחודי הזה, במהלך הכנס הכריז ראש הממשלה, על "תוכנית להעצמת בטחון ישראל" תוך שימוש נרחב בטכנולוגית הקוונטים התופסת תאוצה במעצמות העולם.

    מדברי רה"מ נתניהו בכנס:

    ״אני מודיע הערב שבקרוב אכריז על "התוכנית הטכנולוגית המדעית להעצמת ביטחון ישראל". צוות מומחים יקדם את ישראל בתחומים בעלי תרומה קריטית לביטחון.

    בין השאר, התוכנית המהפכנית תקדם את ישראל בטכנולוגיה קוונטית. התחום הזה הוא חיוני למודיעין הישראלי והבטחת עליונותו בתחום הזה ובתחומים רבים אחרים.

    אני מזכיר לכם שלפני כמה שנים הודעתי שאנחנו נהפוך את ישראל למעצמת סייבר. היו ששאלו מה זה סייבר, אחר כך היו כאלה שלא האמינו שאנחנו נהפוך למעצמה. היום כולם מבינים את החשיבות של הפיתוח הזה.

    מה שאנחנו מדברים פה היום הוא בייחוד קידומה של ישראל כגורם עולמי בחישוב קוונטים, תזכרו את המונח הזה. הקידום הזה הוא אתגר לא פחות גדול, והמשמעות לישראל היא לא פחות עמוקה. אני מאמין שזה יעד בר השגה ואנחנו נפרט על כך בהמשך״.

    בשביל להבין: חוקרים מכל העולם החלו העשורים האחרונים לפתח את טכנולוגיית הקוונטים, הטכנולוגיה מאפשרת הצפנה גבוהה וכמעט בלתי חדירה לשיחות והודעות צבאיות ואזרחיות, השימוש נעשה בסין ארה"ב ושאר המעצמות השואפות להגיע ליכולת טכנולוגיות אך עדיין יכולות אלו במגמת התפתחות ראשונית.



    0 תגובות