נשיא הפרלמנט האירופי: "נמשיך במלחמה בכל גילויי אנטישמיות"

    קלמן טלר 1 Comment on נשיא הפרלמנט האירופי: "נמשיך במלחמה בכל גילויי אנטישמיות"

    נשיא הפרלמנט האירופי בטקס קבלת פרס ע"ש הלורד הרב יעקובוביץ בבריסל: "נמשיך במלחמה בכל גילויי אנטישמיות וחקיקה אנטי דתית; לרבנים תפקיד מפתח בהנחלת הערכים עליהם מיוסדת אירופה"

    צילום: סטודיו וולפוני בריסל (2)

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא הפרלמנט האירופי, אנטוני טייאני, נאם בטקס מרשים במהלכו הוענק לו על ידי רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי את פרס 'ועידת רבני אירופה' ע"ש הלורד הרב יעקובוביץ, לשנת תשע"ח.

    לדבריו: "לא כשאוסרים או מגבילים על הקהילה הדתית לקיים את מצוות הדת כמו ברית מילה ושחיטה כשרה, תשיג אירופה אינטגרציה ואחדות בין האזרחים. נהפוכו, רק באמצעות הגנה על זכויותיהם ושמירה על זהותם יושג הביטחון האישי לכל האזרחים אחדות ושוויון המביא לחיים שלווים עליהם מבוססת אירופה. אני גאה לעמוד בראש הפרלמנט האירופי שהחזיר את הדת למרכז השיח הפוליטי וקובע את עתידה של אירופה".

    הפרס היוקרתי הוענק השנה ע"י נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט גם לסגן הנשיא הראשון של הנציבות האירופאית פרנס טימרמנס. הפרס הוענק לראשי מוסדות האיחוד האירופי על 'תרומתם הייחודית בהגנה על הזכויות הדתיות ובמלחמה העקבית והנחושה באנטישמיות ובמיוחד על תפקידו המכריע של טימרמנס בהקמת מוסד נציב תלונות הציבור בנציבות האירופית המתמקד במלחמה נגד אנטישמיות באירופה כולה.

    הפרס מוענק מידי שנה לזכרו של הלורד הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל, נשיאה של 'ועידת רבני אירופה' והרב הראשי של הקהילות היהודיות המאוחדות של חבר העמים הבריטי, והוא הוענק בעבר, בין היתר, למלך פיליפ השישי מספרד, לקנצלרית גרמניה ולראש ממשלת צרפת.

    בטקס שהתקיים בבית כנסת הגדול בבריסל שהוכרז ע"י האיחוד האירופי כ'בית הכנסת הגדול של אירופה' השתתפו סגני נשיא הועידה, רבה של אוקראינה רבי יעקב דב בלייך ורבה של רומא רבי שמואל די סייני. רבה של דיסלדורף בגרמניה רבי רפאל אייבריס, רבנים ואישי ציבור מהקהילה היהודית בבלגיה, נציגי ממשלת בלגיה, שגרירים, נציגי האיחוד האירופי, נציגי מועצת הפטרונים של הועידה בראשות בוריס מינץ. ראשי 'חוליא' שע"י קרן 'מתנאל' אלברט וג'ואל אפללו וראשי ארגונים יהודיים באירופה.

    טייאני אמר בטקס כי "אסור לנו לנהוג באדישות כלפי מנהגי ומצוות הדת ועל כולנו מוטל לנהוג באחריות ובתבונה ולהתאחד בהגנה ושמירה מכל משמר על זהותו הדתית של האזרח באירופה. הפרלמנט האירופי ימשיך לגנות ולהילחם בנחישות ובעקביות נגד כל גילויי אנטישמיות ושנאה ויגן על חופש הדת. לכם הרבנים ואנשי הדת תפקיד מפתח בהנחלת הערכים עליהם מיוסדת אירופה. אתם הנחלתם לעולם כולו את ערכי הסובלנות, כבוד האדם הצדקה והשלום". טייאני הוסיף כי הפרלמנט האירופי הכניס בתוכנית הלימודים בבתי הספר ביבשת את נושא השואה ולקחיה "אם לא נדע לשמור על הזיכרון של אותו רשע ואכזריות לא נוכל להילחם יחדיו נגדה – חובה עלינו להנחיל לילדנו: שורשים וכנפיים" ציטט טייאני את הפתגם בעברית.

    פרנס טימרמנט אמר כי על פי הסכם ליסבון והחל משנת 2015 לנציבות האירופית הקומיסיון יש את הכוח לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות. "אני חוזר ומבקש מכם להעביר לידינו כל מידע מקהילותיכם בעניין הסתה וורבלית שיטתית במדינות החברות באיחוד האירופי. לא נסבול חקיקה ויוזמות חקיקה נגד חוקי הדת ובהם שחיטה כשרה וברית מילה שתגביל את זכויותיהם הדתיות של אזרחי אירופה. נחושים מתמיד ניאבק להמשך קיום המסורת היהודית באירופה ללא כל הפרעה".

    נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט אמר כי מר טייאני ומר טימרמנס ראויים לקבל את אות ההוקרה של יהדות אירופה על תרומתם הייחודית להכרה ביהדות ובמורשתה, על הצהרותיהם החשובות על הלקחים מההיסטוריה, על כיבוד הדת היהודית ועל הצעדים האמיצים שהם עושים כדי להגן על זכויות הדת של היהודים והמלחמה באנטישמיות ובשנאה.

    הגר"פ גולדשמידט הוסיף כי "עם זאת שאנו אמנם חוגגים היום, אסור לנו לשכוח כי אנו עדים להיקפים חסרי תקדים של אנטישמיות שצדם האפל במיוחד בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטאלית – מחד ראשי מוסדות האיחוד האירופי מצהירים שאירופה ללא יהודים אינה אירופה אולם מאידך אנו רואים גל של חקיקה וניסיונות חקיקה אנטי דתית הצוברת תאוצה במדינות רבות באירופה. הפרס המוענק לכם בשם יהודי אירופה היא על הערכתנו הכנה על מאמציכם הבלתי נלאים לשמור להגן ולהדוף את ניסיונות החקיקה ומתוך ביטחון ואמונה כי שיתוף הפעולה בינינו יימשך ביתר שאת וביתר עוז".

    (צילום באדיבות: סטודיו 'וולפוני' בריסל)

    הגרפ גולדשמידט נושא דברים בטקס. צילום סטודיו וולפוני בריסל מר אנטוני טייאני נושא דברים בטקס. צילום סטודיו וולפוני בריסל נשיא הפרלמנט האירופי מר פרנס טימרמנס מקבל את הפרס. צילום סטודיו וולפוני בריסל (1) נשיא הפרלמנט האירופי מר פרנס טימרמנס מקבל את הפרס. צילום סטודיו וולפוני בריסל (2) סגן נשיא הנציבות האירופית אנטוני טאייני מקבל את הפרס. צילום סטודיו וולפוני בריסל (1) סגן נשיא הנציבות האירופית אנטוני טאייני מקבל את הפרס. צילום סטודיו וולפוני בריסל (2) סגן נשיא הנציבות האירופית פרנס טימרמנס נושא דברים בטקס. צילום סטודיו וולפוני בריסל צילום סטודיו וולפוני בריסל (2)



    1 תגובות

    מיין תגובות