סוער בוועדת חינוך: "צורת הביקורת בישיבות מעלה תהיה"

    איתי גדסי 1 Comment on סוער בוועדת חינוך: "צורת הביקורת בישיבות מעלה תהיה"

    בדיון שהתקיים בוועדת החינוך, קבלו חברי הכנסת החרדיים על אופן הביקורת הממשלתית בישיבות | יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, אמר: "יש לקיים ביקורת בכל מוסד, אך רוח וצורת הביקורת מעלים תהיה גדולה"

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, כינס את ועדת החינוך לדיון בנושא נוהל תמיכה במוסדות תורניים.

    בדיון קבע ח"כ יעקב מרגי כי נוהל ביקורת במוסדות תורניים משפיל ומבזה את עולם התורה ולא קיים בשום מוסד נתמך זהה, בביקורת אגרסיבית כזו. עוד הוסיף מרגי כי "בוודאי יש לקיים ביקורת בכל מוסד, אך רוח וצורת הביקורת מעלים תהיה גדולה".

    בדיון השתתפו חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, אליעזר מוזס, יעקב אשר והרב משה תנעמי, אשר ייצג את איגוד הישיבות והת"תים.

    בסיום הדיון דרש ח"כ יעקב מרגי מנציגי משרד החינוך והאוצר להגיש לוועדה תוך 30 יום את על רשימת המוסדות המבוקרים באגף מוסדות תורניים בשנת 2017, ולכלול את שאר הגופים הנתמכים ממשרדי הממשלה שאינם מוסדות תורניים.

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר במהלך הדיון בוועדה: "הגיע הזמן לאפשר פתיחת כולל או ישיבה גבוהה ללא תקופת המתנה של שנתיים. זהו נוהל שלא קיים כלפי שום מוסד אחר המתוקצב במשרד החינוך, ונובע מחשדנות מפלה לרעה".

    ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות את משרדי הממשלה על הביקורות "האכזריות" כלשונו, אותם מנהלים בכוללים, ח"כ אורי מקלב פנה לנציגי משרדי הממשלה ואמר: "אתם מתעללים באברכים, זו אכזריות, אנשים חולים נאלצים לצאת מבתי החולים  בכדי לבוא לביקורות המכשילות אין אף משרד ממשלתי שהיה עומד בביקורת הזו, מנהלי המוסדות מפחדים היום להתלונן, האווירה כלפי המוסדות החרדים קשה, מתי ראינו ביקרות כאלה במקומות אחרים?"

    מקלב המשיך ותקף את משרדי הממשלה ואמר: "מגיעים אלינו אברכים ומתלוננים, תראו איך מתעללים במוסדות ואתם שותקים, הניסיון הוכיח כי מוסד שביקר כשל בביקורות, הכל מתחיל בהנחת היסוד השגויה שהגופים האלה מתנהלים לא בצורה ישרה ולכן יש צורך לפקח עליהם בצורה מאסיבית בצורה פרטנית ומדוקדקת, האמירה הזו שלא קיימת שלא קיימת בשום מקום כלפי מוסדות התורה מי שאשם זה האגף למוסדות תורניים כדי להגדיל את עצמו".

    "גופים פרטיים וחברות לא דורשים כלפי העובדים שלהם כאלה דברים, משרדי ממשלה לא עומדים בפרמטרים האלה, לא ברשויות המקומיות משרד החינוך עצמו האגף הזה עצמו לא יעמוד בזה, דברים לא מציאותיים חשדנים פוגענים, אנשים חולים כאלה שישבו שבעה נאלצו להגיע לבקרות, אלו דברים לא אנושיים. הם יצרים אווירה עכורה ולא ראויה בין התלמידים לראשי מוסדות בגלל הפחד שלהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      "בדיון קבע ח"כ יעקב מרגי כי נוהל ביקורת במוסדות תורניים משפיל ומבזה את עולם התורה ולא קיים בשום מוסד נתמך זהה"
      ממש לא נכון! זה קיים כבר במוסדות חינוך חרדים עוד לפני שזה עבר גם לישיבות, ובתמיכת מרגי!

      להלן פרוטוקול של וועדת חינוך, בו דוחף מרגי את קידום מכרז (שכבר יצא לפועל ובועט)
      להפעלת חוקרים פרטיים נגד מוסדות חינוך חרדים ושבמוצהר לא מופעל כנגד מוסדות רשמיים!
      ומי נלחם נגדו בוועדה?? ח"כ מאיר כהן מיש עתיד