חג מתן תורה עבר אך מה לקחנו אתנו?

    הרב נהוראי משה אלביליה No Comments on חג מתן תורה עבר אך מה לקחנו אתנו?

    הכח שאפשר למשוך מהשפע שיורד בחג השבועות והלימוד הרצוף שהחל בחמש דקות תמימות בלבד

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממתק מחג השבועות: אנו יודעים שבכל חג וחג יורד שפע וברכה לעולם, מעין אותו הזמן שקרה בו אותו החג, כמו שכותב הרמח"ל הקדוש בספרו דרך ה' (ח"ד פ"ז) וזה לשונו: "כל תיקון שנתקן ואור גדול שהאיר בזמן מהזמנים, בשוב תקופת הזמן יאיר אור מעין האור הראשון ותחודש תולדת התיקון ההוא במי שקיבלו". החובה המוטלת עלינו היא לדעת לנצל את אותו השפע, כי לא בכדי בוחר הקב"ה להוריד לעולם זאת בכל חג וחג, ויוכל האדם לשאול איך אני בתור איש פשוט אשר נתון תחת שגרת היום ומשתדל בכל מאודי לשמח את ריבונו של עולם יכול לנצל את השפע הזה ולהביא ברכה אל ביתי ולמשפחתי? מה אני יכול לקחת מחג השבועות?

    ומצאנו בסיעתא דשמיא דבר יסודי ביותר ומתנה נפלאה ביותר, וזו ההחלטה! כי ברגע שאדם מחליט בכל כוחו ובכל האמצעים העומדים לרשותו, להתרומם! הוא ממש משנה את עצמו לאדם חדש, טוב יותר, מעודן יותר, בעל מידות טובות וכו'. כך גם הסביבה לומדת ממנו, ניקח כדוגמא לימוד קצר האורך כ – 5 דקות ביום, כמה זה תורם לאדם ומרומם אותו טפח מעל פני הקרקע, ובכך הוא מרומם את כל בני ביתו.

    "אילולי האי יומא", אמר רב יוסף בגמ', "כמה יוסף איכא בשוקא", ופירש רש"י הקדוש אילולי אותו יום של חג השבועות שלמדתי תורה ונתרוממתי! לא נשארתי ודרכתי במשבצת שלי אלא התרוממתי!

    אנו מתפללים מידי יום "ותן חלקנו בתורתך" כל אדם רוצה לשאוף קדימה למשהו טוב יותר ממה שהוא כרגע, אך כדי להצליח בכך צריך להתחיל בצעד קטן! וכך כובשים את הפסגה! הרב בידרמן מספר (הגש"פ באר החיים) על גאון אחד שהיה יושב ולומד בבית המדרש 9 שעות רצופות בלי קימה מהכסא(!) באו אליו אנשים ושאלו אותו כבודו יאמר לנו איך אתה עושה זאת? אתה הרי לא קוסם! מה מושך אותך לשבת 9 שעות רצופות ביממה וללמוד?

    אמר להם כך: גם אני לא הצלחתי לשבת ללמוד ובכלל על לשבת רצוף אין על מה לדבר, אך ביום מן הימים גמלה בליבי החלטה שאני יתחיל ב5 דקות בלבד ! ונראה איך זה יתקדם, כך התחלתי ב5 דקות ולאט לאט אך בעקביות זה נהיה 10 דקות, ובהמשך רבע שעה וכך זה הגיע ל9 שעות!

    ומה אנו למדים מכאן? שהחלטה אמיתית הנכנסת בלב האדם ויישומה בפועל זה מה שמשנה את האדם מקצה אל הקצה, ובעזרת השם שנזכה כולנו לדעת תורה ולהפיץ תורה ויהדות בכל מקום אשר נלך.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות