זנדברג: ישראל תרוויח מתחבורה ציבורית בחינם

    מוטי סבן 1 Comment on זנדברג: ישראל תרוויח מתחבורה ציבורית בחינם

    למה כדאי לעבור לתחבורה ציבורית בחינם | תמר זנדברג, מובילה קמפיין שלטענתה ייטיב עם הכלכלה בישראל

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מרצ תמר זנדברג הוציאה הודעה היום (חמישי) בו התייחסה לקמפיין שהיא מעלה בתקופה האחרונה: תחבורה ציבורית בחינם, דבר שהחל לצבור תאוצה בעולם, וכוונתו להוריד כמה שיותר רכבים פרטיים מהכביש, אוויר נקי יותר, פחות עומס בכבישים ואפשרות לכלל האוכלוסיה להתנייד בצורה שווה.

    וכך כותבת תמר זנדברג:

    הנה תשובה קלה לשאלה קשה: איך לשכנע ישראליות וישראלים לעזוב את הרכב ולעבור לתחבורה ציבורית? נפעיל תחבורה ציבורית בחינם. נשמע מוזר? זה לא. זה הדבר ההגיוני ביותר לעשות.

    בכל שנה מדינת ישראל מאבדת 15 מיליארד שקלים כתוצאה מנזקי תחבורה: תאונות דרכים, אבדן שעות עבודה, צריכת דלק וזיהום אוויר. לא חבל? תחבורה ציבורית חינם תעלה לנו 4 מיליארד שקלים בשנה.

    רבים מהישראלים והישראליות מבלים יותר זמן ברכב מאשר עם הילדים. באסטוניה התחילו השבוע בתהליך מדהים – תחבורה ציבורית חינם לכל אזרח. זה סביבתי, מהיר, ירוק ובעיקר זה אורח החיים העתידי. בגאופינג בסין זה עובד כבר מ-2013 ובשנתיים הראשונות עלה מספר הנוסעים פי ארבע.

    אני מבטיחה לכם שבעוד עשור תהיה בישראל תחבורה ציבורית בחינם. למה? כי זה יקרה בכל העולם. אבל החכמה היא לא לסגור פערים, אלא להיות ראשונים וחדשניים. בשביל זה אנחנו מרצ.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רעיון לא רע אולי זה נכון לעשות אבל לא בגלל הסיבות הנ"ל או לפחות חלקם גם שיהיה תחבורה ציבורית בחינם ה15 מיליארד לא התקזזו ובטוח רובם לא. כי רוב בעלי הרכבים לא ישמחו ללכת על תחבורה ציבורית כשיש מולם רכב פרטי לאן שירצו וגם לא נראה שהיא תחליף למרות שהסיבות שלה שונות אבל אין כמו להגיע עד לבית או עד לעבודה מאשר להיות תלוי בנהג האוטובוס ובשביתה שלו וגם אז תמיד צריך ללכת ברגל וזה דבר שלא כולם אוהבים לעשות
      אז לסיכום זה אולי דבר שטוב לעשות והוא יקל מאד על מעמד הבניים וגם לציבור החרדי שדי משתמש בתחבורה ציבורית אבל לא בגללל הסיבות הנ"ל
      נ.ב. מי יודע אולי משהו טוב יצא ממר"צ