לאחר 70 שנה: נחנכה האנטרדה לזכר מגיני ירושלים

    אריאל שרפר No Comments on לאחר 70 שנה: נחנכה האנטרדה לזכר מגיני ירושלים

    בירושלים נחנכה אנדרטת גיבורי מבצע נוטרדם מגיני ירושלים | האנדרטה נחנכה בכיכר צה"ל | ראש העיר ניר ברקת אמר בטקס: ההיסטוריה של הקרבות על ירושלים יושבת כאן איתנו בטקס הזה – אתם, לוחמי נוטרדאם. כל אבן בירושלים – מצדיעה לכם, לוחמי ירושלים, ולחבריכם שהלכו לבלי שוב. תודה שהצלתם את ירושלים"

    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע נוטרדם או בשמו הקודם קלשון, הוא מבצע שהוציאו לפועל כוחות יהודיים  מחטיבת עציוני של פלוגות המחתרת, ההגנה והאצל, מטרת המבצע הייתה "לשמור על השטח היהודי של ירושלים בפני חדירת כוחות ובמיוחד כוחות ממוכנים ומשוריינים של צבאות ארצות ערב הסדירים" בפרט, מטרת המבצע הייתה להשתלט על השטחים שהיו בשליטת הבריטים ושאותם עמדו לעזוב עם סיום המנדט.

    אז לאחר 70 שנה, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, חנך הערב (ה') בככר צה"ל אנדרטה להנצחת הקרב על נוטרדם, המנציחה את סיפור הקרב שהתרחש בדיוק היום לפני 70 שנה (24.5.1948). הטקס התקיים במעמד עשרות לוחמים ונשאו בו דברים נציג הלוחמים פרופ' מרדכי רוטנברג ונציגת המשפחות השכולות עדנה בריל, בתו של ראובן וינשטיין ז"ל שנפל בקרב על נוטרדם במלחמת השחרור.

    ברקת אמר בטקס כי "אם הקירות של ירושלים היו יכולים לדבר, הם היו מספרים לנו על הנערים שברחו מבתי הספר כדי לקחת חלק במלחמה על ירושלים ועל האימונים החפוזים שהם ביצעו בגבעת רם. אם הרחובות של ירושלים היו יכולים לספר הם היו מספרים על גבורתם של הלוחמים, שראו את טור השיריון והרגלים מתקרב לעברם, וחשו כי על כתפיהם מוטלת החובה להציל את ירושלים. ההיסטוריה של הקרבות על ירושלים יושבת כאן איתנו בטקס הזה – אתם, לוחמי נוטרדאם. כל אבן בירושלים – מצדיעה לכם, לוחמי ירושלים, ולחבריכם שהלכו לבלי שוב. תודה שהצלתם את ירושלים"



    0 תגובות