הסוף למשחקים: טראמפ מבטל את הפסגה עם קים

    מוטי סבן 2 Comment on הסוף למשחקים: טראמפ מבטל את הפסגה עם קים

    נשיא ארה"ב מבטל את הפסגה המדוברת, ומשגר אליו מכתב מפורט לסיבות ביטול הפגישה | מה הביא את נשיא ארה"ב לבטל את הפסגה | היכן קים נפל במבחן של טראמפ | והאם המתיחות תחזור לתקופה דאשתקד | טראמפ כותב: אני מתפלל לאלוקים שלא נצטרך להשתשמש בנשק הגרעיני | המכתב המלא בפנים

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שולח מכתב היום (חמישי) לשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במכתב מודיע נשיא ארה"ב בצורה חד משמעית שהפסגה שהייתה אמורה לצאת לפועל ב-12 ביולי, מבוטלת. "לטובת שני הצדדים אך לרעת העולם" אומר הנשיא.

    כך כותב במכתב נשיא ארה"ב לדיקטטור:

    "רציתי להיפגש איתך אך לצערי, בעקבות הכעס האדיר והעוינות שהוצגה בהצהרה האחרונה שלך אני מרגיש שלא יהיה ראוי לקיים את הפגישה המתוכננת. לכן, אני מבקש להודיע לך שהפסגה בסינגפור, לטובת שני הצדדים אך לרעת העולם, לא תתקיים."

    טראמפ בסוף המכתב, כותב במפורש על איומיה של צפון קוריאה על ארה"ב, טראמפ מזהיר אותו מפני יכולות הנשק הגרעיני של ארה"ב:

    "אתה מדבר על היכולות הגרעיניות של ארצך, אך שלנו כה מאסיביות ועוצמתיות שאני מתפלל לאלוהים שלעולם לא נצטרך להשתמש בהם"

    ההחלטה על ביטול הפגישה באה, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחן לאורך כל הדרך את התנהגותו של קים. מצד אחד קים פיזר חיוכים ומפגשים לא מחייבים. אך שארה"ב דרשה ממנו להוציא מתחומה 5 ראשי נפץ גרעיניים ולהעבירם לידי צרפת לצורך פירוק, בשביל להראות כוונות טובות לקראת מפגש הפסגה. הבקשה נענתה בלא מוחלט מצד שליט צ. קוריאה קים ג'ונג און, שהחל להילחץ והחל לדבר נגד ארה"ב ובכך למעשה גילה את כוונותיו האמיתיות.

    אחת מהתגובות הגיעה מהדובר של שליט צפון קוריאה: קים לא יהיה מוכן להיות כמו קדאפי שפירק את נשקו הגרעיני וארה"ב לא הגנה עליו בשעת המרד נגדו. הדבר הכעיס מאוד את טראפ, שראה בתגובה החצופה הזאת, התחמקות מהתחייבות אמיתית, כבר אז רמז טראמפ שכנראה הפגישה תבוטל.

    העת שבחר נשיא ארה"ב, להקדים ולבטל את הפגישה, הוא מראה לעולם שהוא הוא המנווט והוא קובע את קצב המשא ומתן ולא קים, בעניין הזה יצא טראמפ יצא שידו על העליונה. טראמפ אף הכריז בתחילת השיחות: כי אם ירגיש שקים משקר הוא יקום באמצע הפגישה ויבטל אותה.

    כאדם המכיר היטב את טכניקת המשא ומתן, לעולם אומר טראמפ אל תשב כל הזמן בחדר במשא ומתן, שתרגיש שהעסקה לא זזה אל תהסס לבטל את הפגישה ולצאת מהחדר. גם על מזכיר המדינה הקודם ג'ון קרי שהוביל את ההסכם מול איראן, בעניין הזה מתח עליו ביקורת טראמפ, "מעולם קרי לא עזב את השולחן" ברומזו שבשל כך הייתה עסקה גרועה כל כך, מכיוון שהיה להוט לסיים אותה.

    דונלד טראמפ, חטף גם ביקורות, מהתחלה שיבח והלל מהר מאוד את קוריאה ואף חילק להם מחמאות, בזמן שהרצון של קים היה בכלל, להיות בקדמת הבמה ולקבל חשיפה בינלאומית כשליט שווה בין כלל המדינות.

    דבר אחד בטוח השיג טראמפ, הוא אותת לעולם שאיתו לא משחקים והוא לא יתרגש מכל מחווה שישעו בשביל ארה"ב עד שלא יקרה הדבר האמיתי. מדובר בשינוי ענק בשונה מקודמו ברק אובמה עם מדיניות הרכה ןהפייסנית שהרימה את קרנם של הטרוריסטים ומדינות הרשע.

    עכשיו נראה שחזר הגלגל לאחור, המתיחות בין ארה"ב לקוריאה תחזור, נראה אם צפון קוריאה תעיז לקיים ניסויים גרעיניים ובטילים ארוכי טווח, ואם כן מה תהיה תגובת ארה"ב. דבר שעלול להוביל למלחמה קשה מאוד.

    המכתב המלא:

    WhatsApp Image 2018-05-24 at 16.57.10



    2 תגובות

    מיין תגובות
      1. מי אמר לך? בדקת פעם את זה?????????????????