צפון קוריאה מזמינה את העולם לטקס סגירת אתר הגרעין

    מוטי סבן No Comments on צפון קוריאה מזמינה את העולם לטקס סגירת אתר הגרעין

    לאחר ההתחממות ומשבר בין הקוריאות שנפגע מהתרגיל המשותף עם ארה"ב | צפון קוריאה ממשיכה קדימה ומזמינה עיתונאים מרחבי העולם לסקר את טקס, סגירת אתרי הגרעין | מועד הטקס עדיין לא ידוע

    צילום: Moshe Shai/FLASH90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צפון קוריאה ממשיכה להדהים את העולם: הפעם הוזמנו שמונה עיתונאים דרום קוריאנים לבוא ולסקר את הטקס החשוב בצעד הראשון לשלום בין שתי הקוריאות, טקס הריסת וסגירת אתר ניסויי הגרעין.

    לאחר שהתחממות היחסים לכאורה, נפגעה, בגלל התרגיל הצבאי המשותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית, נראה שצפון קוריאה ממשיכה עם הקו הפייסני ומחליטה לעמוד בדיבורה לקראת הפגישה הגדולה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

    במסגרת הזמנתה של צפון קוראיה, דרשה המדינה מכל כתב שבא לסקר את הטקס ההיסטורי, תשלום של עשרת אלפים דולר עבור אשרת ויזה למדינה. האירוע אמור להתחיל מחר והכתבים ביקשו לקבל פטור מן הדרישה הכספית המוזרה.

    עיתונאים שבאו למדינה לרגל הטקס המיוחד, אינם יודעים את המועד המדויק של סגירת האתר התת קרקעי של ניסוי הגרעין, לעיתונאים נמסר  שהטקס יתקיים בין יום רביעי ליום שישי. יותר מכך, כלל לא בטוח שהטקס ייצא בסופו של דבר אל הפועל, במדינה כמו צפון קוריאה הכל תלוי בגחמותיו של השליט.

    אם לשפוט לפי ההתנהלות עד כה, יש סיכויים לא רעים שסגירת האתר תצא אל הפועל למרות היחסים המתוחים, נראה שצפון קוריאה אכן מעוניינת להרשים את העולם כמחפשת שלום.

    אל הטקס הוזמנו גם עיתונאים מרחבי העולם: ארה"ב, בריטניה, רוסיה, צרפת. ורשתות תקשורות מובילות מכל העולם.



    0 תגובות