הסוף למשבר הדיור: חצי מיליון יח"ד יאושרו בשלוש השנים הקרובות

    מוטי סבן 2 Comment on הסוף למשבר הדיור: חצי מיליון יח"ד יאושרו בשלוש השנים הקרובות

    בניגוד לתוכניות ולתחזיות, יחי"ד שיאושרו במהלך שלוש השנים הקרובות הם מעל ומעבר למה שציפו | הצפת ענק של דירות בכל באזורים, תוריד את גובה מחירי הדירות למחיר נורמלי והוגן | שר האוצר: הגדלת המלאי התכנוני סייעה לנו להתמודד עם המשבר הנוכחי ותביא למניעה של משבר דיור נוסף"

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק ששר האוצר משה כחלון לוקח ברצינות את "משבר הדיור" ומכוון לפיתרון יעיל, מהיר ויסודי, ועם כמה שאפשר פחות בירוקרטיה. היום (רביעי) הוצגה תוכנית עבודה ע"י מינהל התכנון של שוק הדיור והבשורה הדרמטית היא: תוך שלוש שנים יואשר לבנייה חצי מיליון יחידות דיור. התוכנית היא תוכנית תלת שנתית 2018-2020, הכוללת בנייה של 92,000 יחידות דיור במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית.

    כמחצית מכלל הפרוייקטים יבנו במסגרת הפרוייקט של התחדשות עירונית במחוז תל אביב, דווקא באזור הביקוש הגדול ביותר.

    תוכנית זו הינה חלק מיישומה של התוכנית האסטרטגית לדיור ל-2040, המקודמת על ידי מינהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. במינהל התכנון הדגישו כי מדובר בהיצע יחידות דיור גבוה משמעותית מהיעד המקורי שנקבע עבור שנים אלה, שעמד על 328 אלף דירות עד 2020.

    כמו כן במחוז חיפה יאושרו במהלך שלוש השנים 98.000 יחידות דיור . במחוז מרכז יאשרו כ- 150 אלף יחידות דיור. במגזר הערבי יאשרו 15 אלף יחידות דיור. במחוז ירושלים יאושרו במהלך שלוש השנים הקרובות כ-33.5 אלף יחידות דיור,מתוכן כ14.5 אלף בתוכניות להתחדשות עירונית.

    במחוז דרום, בעיר אשקלון יאושרו במהלך שלוש השנים הקרובות כ-37.5 אלף יחידות דיור, כ-10,000 יחידות דיור יאושרו במסגרת תוכניות להתחדשות עירונית. בעיר באר שבע יאושרו במהלך שלוש השנים הקרובות כ-82 אלף יחידות דיור,מתוכם כ-3,300 דירות בלבד בהתחדשות עירונית.

    שר האוצר, משה כחלון אמר בהצהרה על היעדים: "למרות הירידה המתמשכת במחירי הדיור והתקררות שוק הנדל"ן אנחנו לא עוצרים וממשיכים בכל הכח. חוסר בתכנון היה הגורם המרכזי למשבר הדיור ובזה בדיוק טיפלנו. בתוך עשור הכפלנו פי 5 את כמות היחידות המתוכננות מדי שנה. בשנים האחרונות הגדלנו את המלאי התכנוני באופן חסר תקדים ובשלוש השנים הקרובות נמשיך באותה המגמה ונתכנן כחצי מיליון יחידות דיור בכל רחבי הארץ. הגדלת המלאי התכנוני סייעה לנו להתמודד עם המשבר הנוכחי ותביא למניעה של משבר דיור נוסף"

    חשוב לומר הדגישו במינהל התכנון כי במסגרת התוכנית הושם דגש בכל הנוגע לנושא התשתיות והתחבורה. בין השאר כוללת התוכנית גם המלצות, המפרטות את התשתיות התומכות הנדרשות במסגרת הקמת יחידות הדיור החדשות. ההמלצות כוללות: הקמת מתקני טיהור שפכים, הקמת מחלפים וכבישים, הרחבת והסטת כבישים לצד תחנות רכבת, הקמת גשרים ואת פרויקט הרכבת הקלה. זאת בגלל התקלות הרבות שהיו בפרויקטים קודמים מצד התשתיות, תחבורה ועוד.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חברים אל תאמינו בבקשה הכל בלוף המדינה מפקחת על נושא הדיור כעל בבת עינה שהמחירים רק יעלו וקופת המדינה תתפוצץ מכסף אין נוגעים בדבר יותר מהם

    2. 1

      מדוע אתם לא מפרסמים את התגובות שלי זה לא חוקי אני אפנה למשרד התקשורת