שגריר ארה"ב:  "טראמפ יציג את תכנית השלום בתוך חודשים"

    איתי גדסי No Comments on שגריר ארה"ב:  "טראמפ יציג את תכנית השלום בתוך חודשים"

    העסקה המדוברת של נשיא ארה"ב בין ישראל לפלסטינים היא עניין של חודשים, אומר שגריר ארה"ב | "אנחנו לא מפחדים שרוסיה תהיה כאן גורם משמעותי כי היא לא" | על סערת התמונה בו הוצג בית המקדש: חסר כבוד ודבר טיפשי |

    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, בצל המתיחות הגוברת עם סוריה, ולקראת הצגת תכנית השלום של הנשיא טראמפ, שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, העניק היום ריאיון לפרשן המדיני של חדשות עשר, ברק רביד, הריאיון נערך בשגרירות החדשה בשכונת ארנונה בירושלים.

    פרידמן סירב לחשוף את לוח הזמנים להצגת יוזמת השלום של הנשיא, וציין: "אני חושב שזה עניין של חודשים, אני לא יכול לתת לך תאריך ספציפי יש עוד צדדים שמעורבים בכך גם בוושינגטון וגם כאן בישראל".
    בהתייחסו לנסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה, הדגיש השגריר שהוא לא מודאג מכך שרוסיה תהפוך להיות הכוח המרכזי במזרח התיכון: "לא, אני לא חושב שזה תרחיש שיכול לקרות".
    לאחר פרישת ארצו מהסכם הגרעין עם איראן, ונאום 12 הדרישות של שר החוץ פומפיאו, התייחס פרידמן גם לאפשרות שהנשיא טראמפ יורה על תקיפה אמריקנית באיראן: "ארה"ב תומכת בעם האירני אך לא במשטר ורוצה לסיים את התנהגות המשטר הזה לא רק בנושא הגרעין אלא גם בנושא הטילים הבליסטיים וההתערבות הצבאית בתימן".
    לקראת תום הריאיון נשאל פרידמן גם לסערה התורנית בעקבות הצילום שהופץ אמש, ובו הוא נראה מקבל תמונה של האגן הקדוש בירושלים – שבה במקום כיפת הסלע, מופיע בית המקדש. לאחר פרסום התמונה הותקף פרידמן בחריפות ברשות הפלסטינית, בין היתר על ידי מקורבי אבו מאזן. ״הלכתי ליד הדלת ומישהו בא במהירות עם פוסטר והצטלם לידי עם התמונה״, סיפר פרידמן, "הייתי מבועת. חשבתי שזה חסר כבוד ודבר טיפשי, וביליתי את 24 השעות שלאחר מכן בלהסביר שזה לא משקף את עמדותיי ולא את עמדות ארה"ב".



    0 תגובות