- רדיו קול חי - -

ענקית הסמארטפונים ZTE סחרה באיראן ותפסיד 3.1 מיליארד ד'

ענקית המארטפונים הסינית, הקונצרן zte צפוייה להגיע להפסדים של מילארדי דולרים, בעקבות חרם אמריקני על המוצרים אותם היא מייצרת והאיסור למכור לחברה מוצרי תקשורת ומחשוב.

החרם האמריקני התחיל בעקבות מידע שגילו האמריקנים שחברת zte מוכרת ציוד לאיראן ולצפון קוריאה למרות האיסור המפורש. היצרנית הסינית הודתה במכירה האסורה למדינות אוייב וספגה קנס על סך: 890 מיליון דולר. אולם לאחר קבלת הקנס הענק, לא קיימה החברה את ההסכם במלואו מול הממשל האמריקני.

חברת zte הייתה אמורה לשלם כ- 300 מיליון דולר נוספים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסכים לסיים את החרם האמריקני, תמורת תשלום קנס ופיטורין של מספר עובדים רב, בהם בכירים במטה ההנהלה.

לטענת גורמים אמריקניים לא רק שחברת zte לא עמדה בהסכם, אלה שכל העת היא המשיכה למכור ציוד תוצרת ארה"ב לאיראן. בעקבות הגילוי על אי עמידה בהסכמים, החרם האמריקני נשאר וצפוי אף להחריף אם לא יהיו שינויים משמעותיים מצד ההנהלה, דבר אותו דורש נשיא ארה"ב.

חברת zte מנסה למזער את הנזקים ככל שאפשר. במזכר פנימי שהייא שלחה לעובדיה כתבה: "להתפלל עבור בואו של שחר חדש". עוד נמסר כי הם העבירו מסמכים רבים נוספים לנציגי הממשל האמריקני במטרה לפתור את הבעיה מהר ככל שניתן.

מהחברה נמסר כי הפסדי החברה מוערכים ב: 3.1 מיליארד דולר בעקבות החרם.