בלב המדבר: מתקן איראני סודי המשמש לפיתוח טילים ארוכי טווח

    מוטי סבן No Comments on בלב המדבר: מתקן איראני סודי המשמש לפיתוח טילים ארוכי טווח

    צוות חוקרים מקליפורניה עקב אחר אתר איראני סודי שהחביא המשטר מעיני העולם | לפי כל הערכות: מדובר באתר לפיתוח טילים ארוכי טווח | פיתוח הטילים לא סותר את הסכם הגרעין עליו חתומות המעצמות, מלבד ארה"ב |

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) מפרסם עיתון "הנויורק טיימס" כתבה מיוחדת, על בסיס איראני סודי שאותר ע"י חוקרים עצמאים מקליפורניה ארה"ב. החוקרים עקבו אחר האתר הסודי ולדבריהם יש כמה אופציות אפשריות לשימוש אפשרי באתר.

    צות החוקרים מקליפורניה מצא לאחרונה אתר סודי בלב מדבריות איראן, האתר לפי מראהו והפעילות המתרחשת בו מעלה את החשד כי מדובר באתר סודי המשמש לבניית טילים ארוכי טווח, שאיראן שוקדת על פיתוחם זמן רב.

    כזכור ב-2011 הרעיד פיצוץ עז את הכפר ביגדאנה, כפר איראני הסמוך לטהרן, בכפר היה בסיס טילים גדול שנערכו בו ניסויים בראשי חץ גרעיניים ובטילים ארוכי טווח. בעקבות הפיצוץ המסתורי (שיש המייחסים אותו לישראל ע"פ מקורות זרים) מפעל הטילים נחרב לגמרי. מאז טהרן שומרת תחת מעטה סודיות את מפעלי הטילים שהיא בונה.

    החוקרים מקליפורניה סקרו את המקום בתמונות לווין ומה שניתחו מתוצאות התמונות, עיקר העבודה במפעל הטילים מתמקדת בעיקר על מנועי טילים מתקדמים ובדלק טילים לשיפור מהירות הטיל וטווח מעופו. פעמים רבות מגלים החוקרים העבודה מתבצעת בלילה תחת הסוואה.

    לפי הדיווחים שהופיעו בעיתון הבוקר, ייתכן ומדובר גם במפעל שבו מפתחם טילים בעלי טווח בינוני, שכבר נמצאים בארסנל הטילים של איראן. אפשרות נוספת שכלל לא שוללים אותה ייתכן וישנה תוכנית פיתוח חלל סודית מתוחכמת הקשורה בשיגור לווינים ומעבר לכך.

    אך האפשרות הבטוחה יותר אותה מציגים החוקרים והיא הריאלית ביותר על סמך ניתוח מבנים וסימנים שעל הקרקע באזור המתקן, האפשרות הנכונה ביותר שזה האתר שבו מפתחים טכנולוגיה לפיתוח טילים ארוכי טווח המסוגלים לשאת גם ראש נפץ גרעיני.

    חשוב לציין כי על פי הסכם המעצמות, תוכנית כזו לא מפרה את ההסכמים הבינלאומיים שעליהם חתומה איראן, או את הסכם הגרעין. וזה אחד הסעיפים שגרמו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מן ההסכם.

     



    0 תגובות