מרן הראשל"צ: אסור למנוע מאסיר חרדי ללבוש כובע וחליפה

    מוטי סבן No Comments on מרן הראשל"צ: אסור למנוע מאסיר חרדי ללבוש כובע וחליפה

    הוראה חדשה של השב"ס מעוררת מחאה נרחבת בבתי הכלא | על פי ההוראה: אסירים חרדים ילבשו מדי אסיר בתפילה ולא כובע וחליפה | מרן הראשל"צ נחלץ לעזרתם ושולח מכתב הלכתי מנומק לשר הממונה, לאפשר להם להמשיך במנהגם |

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) שלח מרן הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א, מכתב דחוף לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, זאת על רקע הסערה שהתחוללה בתקופה האחרונה בגלל הוראות השב"ס כי אין להתפלל בכובע וחליפה. האסירים החרדים התנגדו להוראה החדשה ובקשו להתלבש כמנהגם עד היום ולא במדי האסיר.

    מרן הראשל"צ הרב יצחק יוסף נחלץ לעזרתם של האסירים, הבוקר הרב משגר מכתב דחוף לשר גלעד ארדן וכך כותב הרב: "אל לשכתי הגיעו פניות בעניינם של אסירים דתיים וחרדים, בבתי הסוהר ובייחוד בבית הסוהר 'מעשיהו' אשר נאלצים בעת האחרונה בעקבות הוראה חדשה, להתפלל ללא מגבעת וחליפה כפי מנהגם."

    במכתבו כותב הגר"י יוסף לשר את המקור ההלכתי לחבישת כובע וחליפה "אציין, כי על פי השולחן ערוך (או"ח סי' צ"א), ישנו עניין בלבישת בגד מיוחד לתפילה כדי לקיים מצוות היכון לקראת אלוקיך ישראל, משמעות הדברים כי איסור שיוטל על אסירים הנוהגים בחבישת כובע וחליפה בתפילות, הוא בגדר פגיעה באמונתם ובחופש הפולחן שלהם על פי מנהגם.

    בספרי ילקוט יוסף (תפילה כרך ב' עמ' שטז' מהדורת תשס"'ד) הארכתי בפירוט הטעמים ההלכתיים לפיהם מי שרגיל בלבוש חליפה ובחבישת מגבעת אין לו לשנות ממנהגו וחייב להמשיך בכך.

    בסיום מכתבו פונה הגר"י יוסף לשר "אני פונה אליך כשר הממונה, להתערב בעניין ולהשפיע לשינוי ההוראה החדשה הפוגעת כאמור בחופש הדת של אסירים אלה." ומברך את השר "יה"ר שזכות המצוה תגן בעדך אלף המגן, ותזכה להאריך ימים על ממלכתך, אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר כבוד"



    0 תגובות