בלעדי • מסיבה מסתורית: רוסיה מגרשת רבני ערים

    שלמה ריזל 1 Comment on בלעדי • מסיבה מסתורית: רוסיה מגרשת רבני ערים

    תופעה חדשה המתרחשת ברחבי רוסיה: בית משפט מורה על גירוש רבני ערים "ללא סיבה" | הקהילה היהודית מודאגת מאוד, ההחלטות המרושעות הללו "הפכו לתופעה" | הפכו את הרבנים לאחרוני העבריינים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלעדי: בית המשפט המחוזי באומסק (סיביר) ברוסיה אישר את החלטת סוכנות ה-FSB (המחליף של הק.ג.ב)  לגרש את רב העיר הרב אשר קריצ'בסקי שליט"א. החלטת גירוש רב העיר מכה גלים ברחבי העולם היהודי לנוכח ההחלטה חסרת התקדים שלא נראתה כמותה בעת החדשה. יהודים ברחבי רוסיה מודאגים מאוד מהמצב החדש ואינם מבינים על מה ההחלטה האנטישימית הזאת.

    התמיהה הגדולה שבעתיים מכל הפרשייה הקשה הזאת: בית המשפט מתנהל כאחרון "בתי המשפט" הדיקטטורים ולא מוכן לגלות מדוע הוחלט לגרש את רב העיר. הקהילה היהודית דורשת לקבל הסברים: אם הגיע בית המשפט להחלטה כל כך קשה בו הוא מורה שדין רב העיר הוא גירוש כאחרון העבריינים, היה לו לפחות לתת הסברים על אופי החלטתו המרושעת.

    לא צריך להגזים ולומר כי אנו עדים לסוג של תופעה אנטישמית חדשה ברחבי רוסיה, מבדיקה שערכנו התגלה: כי בשנים האחרונות גורשו כמה רבני ערים נוספים מרוסיה בצו של ארגון ה-FSB. גורמים יהודיים ברוסיה שהתייחסו למקרים הנ"ל אומרים בפה מלא כי פסקי הדין הללו הם לא החלטות נדירות, לטענתם: "זה הפך לתופעה. הרוסים לא מגלים מה הסיבה לגירוש הרבנים".

    רב העיר המגורש, הרב אשר קריצ'בסקי שליט"א, הודיע: כי בכוונתו לערער על גזר הדין.

    רדיו "קול חי" ימשיך לעקוב ולסקר את התופעה המחרידה הזאת ובתקווה למצוא תשובות והסברים לתופעה המבישה והאנטישמית הזאת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הסיבה מאוד פרוזאית: פוטין חושש מבעלי אזרחות זרה ורואה בהם מרגלים וכיו"ב. כל הרבנים שגורשו, הם נתינים זרים. קצין קג"ב בדימוס לעולם יישאר חשדן ורודן.