בוועדה הבינלאומית: מדינות אירופה תקפו והפלסטיני נטש

    איתי גדסי No Comments on בוועדה הבינלאומית: מדינות אירופה תקפו והפלסטיני נטש

    הוועדה המדינית של אספ"ר מועצת אירופה: הפלסטיני נטש במחאה עקב תמיכה בטענות חברת הכנסת הישראלית

    תמונת אילוסטרציה צילום: אמיר לוי, פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המדינית של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה שהתקיימה באתונה שביוון התכנסה ובמהלך הדיון, הנציג הפלסטיני, ברנרד סאבלה, נטש במחאה את הכינוס. נטישתו באה לאחר שנציגי מדינות רבים, בהם רומניה, בריטניה ושוויץ, ציינו בין היתר כי חמאס הוא ארגון טרור והוא עומד מאחורי העימותים בעזה. "אינני יכול לשבת באולם הזה", אמר סאבלה בעודו עוזב. קודם לכן הטיח ביושבים כי אירופה חסרת מנהיגות ואינה מסוגלת לפעול בזירה הבינלאומית.

    הדיון התפתח בעקבות מכתב ששיגרה לוועדה ראש משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד). המכתב נשלח בעקבות הודעה של יו"ר הוועדה, ריה אומן-רויחטן מהולנד, לפיה היא מגנה את ישראל בשל שימוש בכוח מופרז בעת העימותים בעזה ועל פגיעה בפלסטינים.

    במכתבה של ח"כ לביא, אשר הוקרא לנוכחים בדיון, טוענת חברת הכנסת כי "לא מדובר בהפגנה תמימה, אלא בהמון מוסת שניסה לפרוץ את גדר הגבול, להגיע ליישובים ישראלים ולרצוח אזרחים. בעוד צה"ל עושה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחפים מפשע, חמאס עושה בדיוק את ההפך – הוא משתמש בנשים וילדים כמגן אנושי ומסכן במכוון אזרחים. חמאס משלם לאנשים כדי להשתתף בפעילות עוינת, משקיע מאות מיליוני דולרים מכספי התמיכה שמגיעים לעזה בבניית כוח הרס ותוקפנות כנגד ישראל, והאחריות היא שלו באופן בלעדי. מוטב שהמועצה תכיר במציאות הזו, אם היא באמת רוצה לקדם שלום ויציבות באזור".

    בתגובה אמרו חלק מחברי הוועדה כי הודעת יושבת הראש היא חד צדדית ומתעלמת מכך שישראל פועלת מול ארגון טרור. עם זאת, נשמעו גם קולות ביקורת כלפי ישראל, בין היתר מנציגי ירדן וקפריסין.

    בסיום הדיון ביקשה יושבת הראש ההולנדית להדגיש כי ההודעה שפרסמה משקפת את דעתה האישית בלבד.

    (תמונת אילוסטרציה | צילום: אמיר לוי, פלאש 90



    0 תגובות