היה ברור: קייטנות הקיץ יופעלו

    איתי גדסי No Comments on היה ברור: קייטנות הקיץ יופעלו

    הסכמה בין משרד הפנים לשלטון המקומי תאפשר פתיחת קייטנות ציבוריות בקיץ | יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: הבאנו לעולם מוצר בסיסי ציבורי מפוקח, שלא היה קיים. אנשים יוכלו לשלוח ילדים לקייטנה בלי להיכנס לחובות

    תמונת אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מספר שבועות של חוסר וודאות, הושג מתווה בין משרד הפנים לשלטון המקומי, שיאפשר הפעלת הקייטנות הציבוריות בקיץ הקרוב. כך דווח היום לוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש, שהובילה את המהלך. יו"ר הוועדה ח"כ קיש, קיבל את טענת הרשויות המקומיות, שצו הפיקוח על מחירי הקייטנות לא קבע מספר ילדים מינימלי, ובכך הטיל על המפעילים נטל כלכלי. "כוונת הצו לא הייתה שרשויות מקומיות ייכנסו לגירעון בגלל הפעלת קייטנות", הבהיר ח"כ יואב קיש, "ולכן דרשנו ממשרד הפנים להגיע להסכמה עם השלטון המקומי על מספר ילדים מינימלי, שיחייב רשות מקומית לפתוח קייטנה ציבורית עם מחיר מפוקח".

    כמו כן ציין יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש "חשיבות המהלך שיש מוצר בסיסי ציבורי מפוקח, מוצר שלא היה קיים. תודה למשרד הפנים שהרים את הכפפה שמשרד החינוך נמנע מלהרים. אני מודה לקודמי בתפקיד, ח"כ דודי אמסלם, שהוביל את צו הפיקוח ושינה את המציאות לפיה אנשים מסיימים את הקיץ עם חובות בגלל קייטנות".

    התעריף המרבי נקבע לפי עלות של קייטנה המונה 35 ילדים בגיל גן, ו-100 ילדים בגיל בית ספר (25 ילדים בקבוצה). עם זאת, במקום שיירשמו לקייטנה 28 ילדי גן או 66 ילדי בית ספר (22 ילדים בקבוצה), תחויב הרשות המקומית לפתוח קייטנה. המחיר המרבי לקייטנה בגיל גן, תלוי בסוג המפעיל ובמספר הילדים, יהיה בין 690₪ ל1000 לקייטנת בוקר, ותוספת של 347-522 לקייטנת צהריים. המחיר במרבי לגיל בית ספר בין 600 ₪ ל-811 לבוקר, ו-374-513 לקייטנת צהריים.

    (תמונת אילוסטרציה)



    0 תגובות