בגלל אסדות הגז: הפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בגלל אסדות הגז: הפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה

    פעילי ארגון שומרי הבית יפגינו מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה – בדרישה להרחיק את אסדת הגז מהחוף

    תחנה לקידוח גז צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי הקרוב, יקיימו פעילי ארגון "שומרי הבית", הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה.

    במהלכך ההפגנה ידרשו המפגינים מראש הממשלה לדרוש משר האנרגיה, יובל שטייניץ להרחיק את אסדות הגז אל מעל מאגר הגז, 120 ק"מ מהחוף, כמו שבונים בכל העולם, לדבריהם.

    יוני ספיר, פעיל בארגון שומרי הבית אומר: "המאבק להרחקת אסדת הגז מתנהל בחודשים האחרונים ואנו נאבקים במטרה לשנות את תכנית הפיתוח המסוכנת של מאגר לוויתן, בדרישה למקם את אסדת הפקת הגז המזהמת במרחק של 120 ק"מ מהחוף כאסדה צפה, כמקובל בעולם ב- 97% מהמקרים של מאגרים במים עמוקים משנת 2010 ואילך. הקמת האסדה, שהינה מתקן פטרוכימי לניקוי הגז הגולמי, כ- 10 ק"מ בלבד מן החוף הישראלי כמתוכנן, שעה שהיא משמשת לניקוי גז בעיקר עבור יצוא, מהווה סכנה בריאותית עד לסכנת מוות עבור כלל תושבי ישראל, בשל הסכנות להרעלת מי השתיה המותפלים והדגה וכן לחורבן הים והחופים. זו סכנה בקנה מידה לאומי", כך לטענתו.

    עוד הוסיף ספיר: "מסיבות שאינן ברורות, משרד האנרגיה מקדם בכל הכוח את התכנית ההזויה הזו, בשעה שיש חלופה ישימה וזולה הנפוצה בכל העולם שגם התבקשה על ידי זכיינית המאגר במקור: אסדת גז צפה מעל מאגר הגז בלב ים. מאסדה כזו יוזרם לארץ אך ורק גז נקי ואילו הדלק המסוכן שהינו תוצר לוואי, יישלח היישר לייצוא. בנוסף, מי התוצר הרעילים יושבו אל הבאר ממנה נשאבו ולא ירעילו את מי השתיה המותפלים ואת הדגה. יתר על כן, זיהום האוויר במקרה של פיתוח מעל המאגר קטן דרמתית ביחס לזה באמצעות אסדה מרוחקת, בשל הוויתור על הצורך להשתמש בחומרים רעילים נוגדי קפיאה, המשחררים כמויות אדירות של מסרטנים לאוויר. אני קורא בקריאה דחופה למשטרת ישראל לחקור את הנסיבות שהביאו לקירוב האסדה אל החוף!".

    "לא נאפשר בשום אופן להרעיל את תושבי ישראל. נחריף את הפעולות והטון ונמשיך בפעולות המחאה ביתר שאת, עד שאסדת הגז תורחק לעומק הים והמאגר יפותח מעל בארות הקידוח כמקובל בעולם כולו, כדי להפחית ולהרחיק את הסכנות. אנו קוראים לכל תושבי ישראל לבוא ולתמוך במאבק הקיומי הזה, לטובת חייהם וחיי ילדיהם, וכן לחשוף מידע שיסייע לנו בחקירת הסיבות מאחורי הקלעים שהביאו לקירוב האסדה אל החוף, באופן חריג ותמוה כל כך. אנו קוראים לראש הממשלה לקחת אחריות כמי שאחראי על שלום תושבי ישראל, שיסייע לנו בדרישתנו מול השר שטייניץ – כשר האנרגיה, התשתיות והמים – הרחק את האסדה. אל תרעיל את תושבי ישראל. שמור על מי השתיה שלנו, שאתה אמון עליהם. צא ולמד על ההשלכות הבריאותיות והסביבתיות הדרמטיות של אסדות גז בעולם, במתווה הפיתוח שאתה מקדם. עשה זאת ממש עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי וייגרם נזק בנפש לתושבי ישראל", הוסיף ספיר.

    (תמונה: פלאש 90)



    0 תגובות