- רדיו קול חי - -

התכנית האמריקנית להפלת המשטר: הסנקציות הקשות ביותר בהיסטוריה

 

היום (שני) הציג מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, את התוכנית המדינית למלחמה במשטר האיראני, הוא נשא את הדברים במכון מחקר בוושינגטון בכנס של הקרן "Heritage" השמרנית. התוכנית מוצגת כ-"מפה מדינית" התוכנית מדברת על חתירה להסכם חדש מול איראן, בו היא תתחייב לא לבנות נשק גרעיני, ביטול תוכנית הטילים, טרור ברחבי העולם אותו היא מייצאת ועוד.

פומפאו הציג תוכנית חריפה ובלתי מתפשרת בטיפול באיום האיראני על העולם, דומה שהעולם מבין עכשיו שארה"ב הולכת עד הסוף בעניין איראן ובוודאי שהתקופה הרעה מול איראן היא רק בפתח, חברות אירופאיות ועולמיות שומעות את הנאון בקשב רב והם מבינות שאין כאן לאן לברוח או לצד אמרעקה או נגדה אין באמצע.

ובמהלך נאומו התקיף הצייג פומפאו את הנקודות המרכזיות בהם ארה"ב החליטה לצאת בסקציות קשות נגד איראן:

בתחילת נאומו פנה בחלק גדול מזמנו לען האיראני באופן ישיר, "האם אתם מוכנים שאל קעידא וחיזבאללה יהיו הפנים שלכם שאל. בהמשך הוא פירט את החסרונות הגדולים של ההסכם הקודם עם איראן ולאור זאת ארה"ב פרשה, הוא המשיך בדיווח על איראן שמתפרסת בכל מרחבי המזה"ת והיא תמשיך במעשי הטרור שלה, איראן שולחת כוחות לגבול ישראל.

בשיא נאומו פנה מייק פומפאו למשטר האיראני ואמר: אנחנו נפעיל סנקציות שלא היו קשות כמותם בכל ההיסטוריה "איראן תצטרך לשרוד כלכלית" נעלה את רף הסנקציות לרף המקסימאלי הגבוה ביותרץ מיותר לציין שזה הדבר שמפחד ביותר את משטר האייתולות שגם ככה מתקשה לחיות כלכלית זה יהיה מכת מוות לאיראן.

בהמשך דבריו דיבר על טרור הסייבר שמפעילה איראן, והבטיח לטפל גם בטרור הזה בדרכים שונות ללא פירוט כיצד זה יטופל. העולם צריך להבין שאסור לתת כסף לקאסם סולימני האדם שאחראי להפצת הטרור ברחבי המזה"ת, דרישה בלתי מתפשרת אותה הציג פומפאו כחלק מהסכם עתידי הוא: נסיגה מלאה של האיראנים בסוריה.

שוב בהמשך הצגת התוכנית חזר פומפאו לדבר אל העם האיראני: העם האיראני אינו מרוצה מההנהגה שלו רואים את זה בהפגנות שנמשכות ברחבי איראן, גם מצב הזכויות של העם האיראני נרמס, הנשים זכותם לזכויות כמו גברים המשטר גורם לכל הרוע הזה.השחיתות שם גדולה מאוד והכלכלה מקרטעת זה אינו משטר טוב לעם שלו.

בסיום דבריו דיבר מזכיר המדינה האמריקני: כח הוא יודע שהסנקציות יעשו בעיות להרבה חברות אנחנו נשב עם כולם ונפתור את הבעיות, אנחנו אומנם מציגים כאן רשימת דרישות ארוכה אך איראן היא זו שיצרה אותם, אם ההנהגה באיראן מוכנה לקבל אנחנו נעבוד איתם, לעם באיראן מגיע הנהגה טובה שתכבד אותו ותשרת אותו. אנו תומכים בעם האיראני שסובל מעול המשאטר הזה.

בהתייחסו לליבת הבעייה והיא הגרעין האיראני אמר פומפאו: יש אפשרות שאיראן תנסה לחזור ולהעשיר אורניום אנחנו נטפל בזה ולא אומר כאן באלו אמצעים, על איראן לתת פיקוח מלא על אתרי הגרעין שלה. אנחנו נעצור כל אפשרות של התחמשות.

אלו הם רשימת הדרישות של ארה"ב

1.הפסקת פיתוח טילים בליסטיים
2.הפסקת "השיווק" של טילים בליסטיים (ח'ותים, חיזבאללה, סוריה)
3.נסיגה מסוריה
4.הפסקת נתמיכה בחיזבאללה
5.הפסקת התמיכה בחמאס
6.הפסקת התמיכה בח'ותים
7.זניחת תוכנית הגרעין
8.שחרור האזרחים האמריקנים
9.להפסיק לאיים על ישראל וסעודיה
10.לספק כל מידע שסב"א ידרוש

אפשר לומר אחרי ההצהרות החד משמעיות הללו, שארה"ב הציגה את התוכנית "לקריסת משטר האייתולות" לכולם ברור שטראמפ לא מעוניין בשום הסכם עם משטר הרשע הזה אלה להפיל אותו במיוחד לאור המעאות ההולכות וגוברות באיראן, ייתכן שאחרי 40 שנה בשלטון האייתולות נתחיל לראות בקרוב את קריסת המשטר, אין ספק שסנקציות כאלו ישתקו ויגמרו את כלכלת איראן לסוף המשחק. העם האיראני לא יסבול כלכלה של צפון קוריאה.