- רדיו קול חי - -

החימוש מנצח: נראה שישראל מעדיפה את ה-F15 על ה-F35

במהלך השנה האחרונה התלבטו בכירי "חיל האוויר" ומערכת הביטחון לגבי זהות קניית מטוסי הקרב בעסקה הגדולה, מצד אחד יש את ה-f35 החדשני והחמקני שישראל קיבלה כמה מהם, המטוס הוא בעל יכולות רבות ובעיקר מטוס חמקן שהוא תחנת מודיעין חשובה לחי האוויר, הבעייה היא בנשיאת חימוש נמוך משמעותית ממטוסי הקרב האחרים עקב אופיו החמקני.

מנגד מתחרה איתו ה-f-35 של חברת "בואינג" המתחרה של "לוקהיד מרטין", והיא מייצרת את ה-f-15 החדשים בעלי כושר נשיאת פצצות רב יותר מהחמקן, בזירת האיומים הרבים שעומדים מול ישראל נדרשת יכולת נשיאת פצצות גדולה יותר. לצורך כך מקורבים לממשלת ישראל מסרו לגופי תקשורת כי ישראל תשביח צי של 25 מטוסי f15 ותרכוש 24 מטוסים חדשים.

אם אכן תצא העסקה אל הפועל חברת "לוקהיד מרטין" עלולה להפגע במכירות ה-f35 לשאר צבאות העולם, עלות המטוס הייתה יקרה מאוד, והחברה מעוניינת לכסות את כל ההוצאות עליו. מכיוון שישראל נחשבת בעיני הצבאות בעולם כמומחית מהטובות ביותר בעולם בבנית "חיל אוויר" אפקטיבי וחזק, ואם ישראל ירדה מהחמקן אות הוא כי המטוס לא ענה על הצרכים הישראליים שחשבו בהתחלה לגביו ואחרי טיסות ניסוי ישראל די מהר התפטרה ממנו. בכל אופן ישראל ע"פ הערכות תשתמש בגל תקיפות ראשונות במטוסי החמקן ורק אח"כ בשאר המטוסים, מה שמראה על הנחיצות שלו בשדה הקרב אך למטרות מסוימות מאוד.