חג מתן תורה • הגר"ר אלבז: עיקר קבלת התורה – עמל התורה

    מוטי סבן No Comments on חג מתן תורה • הגר"ר אלבז: עיקר קבלת התורה – עמל התורה

    בשיחה מאלפת עם "קול חי" מסביר חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז, מה קיבלנו במעמד "קבלת התורה" בהר סיני לפני 3,330 שנה | וגם: מה צריך להחדיר בלב הדור הצעיר?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז בשיחה מיוחדת ל"קול חי", מדבר על התורה הקדושה והזכות לנו, כעם ישראל, לקבל את התורה ולדבוק בה.

    "ה' מסיני בא, לפני שהגיע שאל את אומות העולם אם רצונם לקבל את התורה. שאלו בני עשיו מה כתוב בה? אמר להם 'לא תרצח'. שאלו בני ישמעאל מה כתוב בה? אמר להם 'לא תגנוב' שאלו בני עמון מה כתוב בה? אמר להם 'לא תנאף'. וכך סירבו כל אומות העולם לקבל את התורה.

    בא הקב"ה לעם ישראל, אמרו לו עם ישראל 'נעשה ונשמע'. נשאלת השאלה, למה לכפות עליהם הר כגיגית אם הסכימו מיד?" שאל הרב ומיד תירץ "אלא שבא הקב"ה לדרוש מהם שקבלת התורה זה לא רק מה שקיבלתם היום, אלה כל החידושים שעתידים להתחדש והחומרות שיהיו במהלך הדורות. גם את אלה הם יהיו חייבים לקבל".

    "אם אתם מקבלים את המשך התורה במהלך הדורות אז יש לכם קיום. אם אתם נשמעים לגדולי התורה שיהיו במהלך הדורות אז יש לנו המשכיות".

    "יש כאלו שחשבו להוציא את התורה שבעל פה, הקראים ודומיהם, אבל מה נשאר לנו מזמן קבלת התורה? אלו הם עמלי התורה שיושבים ולומדים ומקיימים את התורה קלה כבחמורה, לכן אמר להם "ושם תהיה קבורתכם", אולי אתם חושבים להוריד את הכתר שנתתי לכם, אבל אז אם תורידו את עול התורה מכם, 'שם' לא יישאר לכם כלום "שם תהא קבורתכם".

    הרב המשיך במתק שפתיו ואמר: "בכל הדורות עברו צרות על עם ישראל וזה לא רק שעמדו עלינו לכלותינו בגוף, אלא גם בנשמה. הם לא הצליחו בגלל הדבקות בתורה ללא פשרות ואם חס וחלילה יעזבו את התורה לא יישאר כלום. זה מה שהתורה אומרת "אם בחוקתי תלכו" אומר רש"י: "שתהיו עמלים בתורה". זה עיקר קבלת התורה".

    הרב המשיך בדברי החיזוק ואמר: "בספר במדבר נאמר: "וידבר ה' אל משה במדבר סיני.." מה זה במדבר? אלא אין התורה מתקיימת אלה במי ששם עצמו במדבר כלומר שמוריד ממנו את כל מה שיכול, העיקר לשבת ללמוד תורה. משה שעלה למרום נשאר 40 יום וארבעים לילה וקיבל את התורה במסירות נפש. זה מה שצריך להחדיר בלב הדור הצעיר – זו התורה שאלפיים שנה שמרה עלינו. מי שחשב שאפשר בלי, תמצאו את הצאצאים שלהם שעזבו את המקורות עד שנכרתו כמעט, חס וחלילה, מעם ישראל".

    לסיום השיחה המרתקת, אמר הרב: "צריך לשבת ללמוד תורה לקראת חג השבועות ולקבל את התורה בשמחה. אנו מברכים את מאזיני רדיו קול חי, ה' עליהם יחיו, שתהיה להם שמחה בקבלת התורה ובהמשכיות שלה".



    0 תגובות