דרעי: "לימוד תורה זה שליטה על הזמן"

    עמית דניאל No Comments on דרעי: "לימוד תורה זה שליטה על הזמן"

    שר הפנים אריה דרעי מספר על לימוד התורה שלו וקביעת העתים: "הלימוד הוא משפיע. שאתה לומד מסכת והלכות ואתה יודע מה אתה צריך לעשות בכל שעה ושעה, אתה לומד מוסר וזה משנה את העולם" | מה הוא אוהב ללמוד יותר מכל ולמה אנשים קינאו בו בלג' בעומר האחרון?

    השר דרעי במסירת שיעור צילום: בעריש פילמר
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל חג מתן תורה, הוקדשו היום (חמישי) בקול חי שידורי הרדיו למעלת לימוד התורה. בשיחה עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר", סיפר שר הפנים אריה דרעי, על קביעת העתים שהוא מציב לעצמו והיעדים אותם הוא כובש פעם אחר פעם.

    "אדם חייב לקחת לעצמו מטרה" אמר דרעי כשנשאל איך נכון להתחיל בקביעת עתים לתורה ביום יום. "אני חייב לסיים מסכת מסוימת, משנה, חפץ חיים ואחרי חודש, חודשיים, אתה מסיים מסכת אחרי מסכת, מסכת משניות אחרי מסכת משניות, משנה ברורה וזה נותן לך חשק להמשיך עוד ועוד" אומר דרעי וסיפר כי בקודש פנימה, בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הוא רואה זאת בחוש. "אני ראיתי את מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שד' ישלח לו בריאות, איך שכל שנה, עם כל הקבלת קהל ועול הציבור, בכל שנה מחדש הוא מגיע להספק שלו".

    מה זה עושה לסביבה שלך, נשאל דרעי. "אנשים מעריכים ומבינים מה זה ניצול זמן. זה גורם לקנאת סופרים תרבה חכמה. אנשים ראו אותי ולקחו גם על עצמם. בלג' בעומר עשיתי 'סיום' של משהו וראיתי שאנשים קינאו ולקחו על עצמם גם כן. אני מציע לכל אחד לקחת על עצמו".

    מה אתה הכי אוהב ללמוד? "זו תורה ד'. אין הכי אוהב" משיב דרעי ואומר: "אתה חייב להספיק הכל. יש דף יומי, יש משניות, יש הלכות, יש שמירת הלשון ויש זוהר. צריך להספיק הכל".

    דרעי סבור, שלימוד תורה, עוד לפני השכר שמגיע בעולם הבא, הוא הערובה לבניית בית של תורה. "אני לא מדבר על עולם הבא, אני לא מדבר על חשיבות והחובה של לימוד התורה. אני מדבר על חיי עולם הזה. גם אלו שלמדו בישיבות ובכולל ועזבו בגלל עבודה, השאיפה שלהם הרי שילדיהם יהיו תלמידי חכמים. צריך לדעת שאין דרך אחרת בעולם שהילדים יהיו תלמידי חכמים בלי שהילדים יראו את האב לומד. הדוגמא האישית של האב, שהילד רואה שהוא לומד תורה מתי שהוא רק יכול. כשהם קמים, כשהם הולכים לישון ובשבתות שהוא יושב ולומד. זו הדוגמא הקלאסית. כך מגדלים בית של תורה. אין דרך אחרת. כמה שתיתן את התלמוד תורה הטוב ביותר, את הישיבות הטובות ביותר, חייבים לתת דוגמא אישית. יש היום כ-80 כוללים ברחבי הארץ של אנשים שעובדים והולכים ללמוד בצורה קבועה".

    "התענוג הוא, שאתה מרגיש שאתה שולט על הזמן שלך. אנחנו יודעים מה זה חשיבות לימוד תורה ומה זה לימוד תורה. אבל לצערנו "אם תעזבני יום יומיים אעזבך.." נשארנו עם כובע וחליפה אך עזבנו את התורה. ברגע שקובעים עתים ושולטים על הזמן, זה סיפוק. מעבר לכך, הלימוד הוא משפיע. שאתה לומד מסכת והלכות ואתה יודע מה אתה צריך לעשות בכל שעה ושעה, אתה לומד מוסר וזה משנה את העולם".

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות