ליצמן וגפני לנתניהו: לולא חוק גיוס לא נהיה חלק מהממשלה

    איתי גדסי No Comments on ליצמן וגפני לנתניהו: לולא חוק גיוס לא נהיה חלק מהממשלה

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הזהירו מההשלכות באי העברת חוק גיוס בהקדם: "לולא הסעיף שנקבע בהסכם קואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות, לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה, גם לגבי העתיד"

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי מפלגת "יהדות התורה", סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, שיגרו לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב רשמי בשם מפלגתם בו העלו את סוגית חוק הגיוס ובפיהם דרישה לעסוק בנושא בימים הקרובים, תוך שהם רומזים כי זו הערובה להמשך ישיבתם בקואליציה הנוכחית.

    לאחר שפתחו במספר מילים בו בירכו את נתניהו על הצלחתו בניהול הממשלה, כתבו: "למרות טרדותיך הרבים, אנו מבקשים להסב את תשומת לבך, לדבר החשוב והיסודי אשר הוא יקר לנו מכל. אנו מסיימים כעת שלוש שנים מעת שנתכוננה ממשלה זו בראשותך. כזכור, בעת המשא ומתן הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, היה לפנינו הנושא המרכזי שבלעדיו לא היינו חלק בקואליציה זו, והוא הסדרת מעמד בני הישיבות מול שלטונות הגיוס, ואכן ההסכם ביננו נחתם ברוח הדברים שאתה כתבת בפנינו, ובו נאמר כדלהלן:* מדיניות הממשלה המוקמת בימים אלו, תפעל ברוח המדיניות שבמדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי תורה".

    "דרישה זו בהסכם הקואליציוני באה כדי למחוק את הדרישה שנתקבלה בתיקון לחוק, ואכן בקואליציה שבראשותך תיקנה את החוק לפני כשנתיים, והשאירה שוב את הסמכות בידי שר הביטחון, לתת דיחוי משרות צבאי, ללומדי תורה. לצערינו, בית המשפט העליון פסל את התיקון שהקואליציה הנוכחית עשתה לפני כשנתיים, וביטל את ההסדר הידוע מימי תקופת הממשלה הראשונה בראשות בן גוריון, עבור דרך כל הממשלות עד ימינו, שמאפשר ללומדי תורה לקבל דיחוי משירות צבאי".

    "נכון שבג"ץ נתן אורכה של שנה – שמסתיים ב-ספטמבר 2018 – ובמהלך מושב החורף שחלף, הנושא נידון בקרב מרכיבי הקואליציה, ולקראת סיום המושב עבר בכנסת בקריאה טרומית, חוק המסדיר מחדש את ההסדר של דחית שירות צבאי ללומדי תורה".

    גפני וליצמן הזכירו לנתניהו את הבטחתו כי בתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ, תעסוק הממשלה בחוק ובהעברתו. "בשלהי מושב החורף סוכם שבתוך שלושים יום מתחילת מושב הקיץ (הנוכחי), יימשכו תהליכי החקיקה במטרה להביא לחקיקה סופית וקבועה, כולל כל הקריאות במליאת הכנסת שמאשרת את ההסדר הנ"ל, יצוין, כי שלושים יום אלו מסתיימים בימים הקרובים" כתבו.

    "כשלוחי דרבנן נצטווינו ע"י גדולי התורה והחסידות שליט"א שיש לזרז מיידית הליכי החקיקה, על מנת שהם יסתיימו במושב הכנסת של קיץ זה".

    לפני שסיימו את מכתבם, שיגרו איום מרומז באשר להמשך יציבות הקואליציה וכתבו: "למותר לציין כפי שנאמר בתחילה, לולא הסעיף שנקבע בהסכם קואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות, לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה, גם לגבי העתיד".

    לסיום הביעו תקווה השניים כי בקשתם תתמלא, "אנו מלאי תקוה שאכן, מה שהובטח בנושא זה יקויים, ואנו מצפים לתגובתך".

    ליצמן גפני



    0 תגובות