שאלוט: מסעדה תל אביבית גורמה מהדרין

    עפר גדנקן No Comments on שאלוט: מסעדה תל אביבית גורמה מהדרין
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפגש המפתיע עם השף מישה אמאייב שפתח מסעדת גורמה בלב תל אביב, מהדרין, התרחש במיקום עוד יותר מפתיע: ליבה ההייטקיסטי של תל אביב, רמת החייל. ההפתעה האמיתית היא, לגלות מסעדה כשרה למהדרין במיקום הזה, אבל לא אקדים את המאוחר.

    השלט המואר של מסעדת שאלוט, יכול להטעות. כשעברתי ברחוב בפעם הראשונה, הייתי בטוח שמדובר בעוד מסעדה עם שם שנשמע קולינרי ומעודכן, עם יומרות להגיש אוכל גורמה או מנות שף, כשבסוף אתה מקבל עוד מאותו דבר כמו שמגישים בהרבה מקומות אחרים.

    אבל כבר בכניסה הבנתי שזאת לא עוד מסעדה רגילה בנוף המסעדות המוכרות לחובבי קולינריה בכשרות מהודרת. בחלל גדול ומואר בגופי תאורה בעיצוב אירופאי כבד, עם לבנים אדומות על הקירות, ריהוט אלגנטי והדבר הכי חשוב, מרווח ופרטיות בין השולחנות. נוסף לעיצוב, גם השירות במקום הוא אירופאי קלאסי, אדיב, חייכני ומוקפד מאוד אבל לא מעיק.

    לפתיחה לקחתי לוביו גרוזיני ואסאדו קר שמגיע עם חמוצים קריספיים נהדרים. הלוביו, הוא תבשיל שעועית חם, שהגיע בתוך סיר מיניאטורי. בצורה סימלית ומושלמת, כשטעמתי את הביס הראשון החל לרדת גשם בחוץ וזאת היתה סיטואציה חורפית מהסרטים. החום של המנה הגרוזינית, נתן לי את האומץ לטעום אסאדו קר, וזה נתן לי את ההבנה שיש כאן מישהו עם יד מאוד מקצועית שיודע מה הוא עושה.

    צ'ודו ירק

    צ'ודו ירק

    את אותה הבנה, פגשתי גם במנות הבצקים שכללו צ'ודו, שזה מין בצק פריך אפוי שממולא בירק או בשר. הצ'ודו הוגש בצורת עיגול, והמלצר פרס את המנה לרבעים. לצד שני סוגי הצ'ודו קיבלנו גם את ה"בילאשי", שהיו בעצם שני כיסוני בצק דקיקים עגולים, מקופלים פנימה. בניגוד לצ'ודו, הבילאשי טוגן לשחימות פריכה.

    כמו בקציצה המיוחדת, נפגשתי עם הטכניקה של הבישול המסורתי, גם במנה העיקרית שהיתה קציצת פז’רסקי. זאת קציצה מעוף טחון מומלאת בפטריות. הקריספיות החיצונית של הקציצה לא הכינה אותי למה שקרה כשחתכתי אותה. במקור הרוסי שלה, מכינים את הקציצה עם גוש חמאה שנמס במהלך הטיגון הקצר, והחמאה ניגרת החוצה כשחתוכים את הקציצה. כאן מצאו תחליף כשר, והפלא הקולינרי הזה ממחיש את האופי הכל כך ברור של המסעדה הזאת. את האופי נותן השף מישה אמאייב שהחזון שלו הוא להביא את כל האוכל המסורתי של הצומת הקולינרית של רוסיה, גיאורגיה ואוזבקיסטן, ולהנגיש אותו בכשרות מהודרת.

    בשרים על הגרילאפשר להמשיך לספר גם על מנות הגריל הנהדרות, ועל העוגות המסורתיות שהגיעו בתור קינוחים, אבל קצרה היריעה מלהכיל. לסיכומו של בילוי, החיבור בין המטבחים האלה עובד מצויין, ומרגיש שהגבולות המשותפים נועדו על מנת ליצור את האיחוד בין המנות של מסעדת שאלוט. הברזל 3, רמת החייל תל אביב. מהדרין משגיח צמוד במקום .



    0 תגובות