- רדיו קול חי - -

שר האוצר הבריטי גילה שהוא… יהודי

סיפור כזה לא מתרחש כל יום: שר האוצר הבריטי לשעבר ג'ורג' אוסברון (46) גילה במקרה שהוא יהודי. הכל התחיל שאחיו של ג'ורג', תיאו, בא בקשרי נישואין עם יהודיה אמריקנית העונה לשם ג'סטין פישר, תיאו שרצה לעבור הליכי גיור העביר את המסמכים של משפחתו לידי בית הדין הרבני, לתדהמתם הם גילו כי סבתו מצד האמא היא יהודיה שגם הייתה חברת בית הכנסת בבודפשט, הסבתא היא ניצולת שואה מהונגריה, כנראה כמו רבים מאחינו שורדי השואה פחדה להזכיר את היותה יהודית ופרט זה נעלם מבני משפחתה, הסבתא נפטרה בשנת 2004 בגיל 90 ולקחה את סודה אל הקבר.

עכשיו גילו בני משפחתה את שורשם היהודי וכי האח תיאו הוא יהודי כשר כדין וכדת ואין צורך בגיור, בשבוע שעבר התחתן האח המאושר עם בחירת ליבו בחתונה יהודית אורתודוקסית, לשמחת כל המשפחה.  "כל המשפחה התרגשה להיות בחתונתו של אחי ביום ראשון ונהנתה מכל המסורת והאנרגיה של חתונה יהודית גדולה", סיפר ג'ורג' אוסבורן, שהפך בעצמו ליהודי למהדרין.

ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר הבריטי לשעבר, כיהן בתפקיד במשך שש שנים, עד בחירתה של תרזה מיי לראשות ממשלת בריטניה ב-2016. כשר אוצר, אוסבורן הפחית את ההוצאות הציבוריות וכן הפחית את הגירעון של בריטניה. לאחר בחירתו המחודשת ב בחירות הכלליות בבריטניה (2015)  מונה בשנית לשר האוצר. כעת הוא משמש כעורך של עיתון "איבנינג סטנדרד".

בתמונה: ג'ורג' אוסברון בפגישה עם רוה"מ ב-2014