ארגון הבריאות העולמי: עד 2023 השומן טראנס יהיה אסור בשימוש

    מוטי סבן No Comments on ארגון הבריאות העולמי: עד 2023 השומן טראנס יהיה אסור בשימוש

    ארגון הבריאות העולמי במלחמה על מגיפת שומן הטראנס | כ-72% ממקרי המוות בעולם בשל מחלות כלי דם ולב | עד 2023 יוצא מחוץ לחוק

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה במקרי המוות מבעיות לב וכלי דם עולה מדרגה: ארגון הבריאות העולמי פרסם את הצהרתו בה קרא לכל תעשיית המזון בעולם להוציא מרכיבי המזון שלהם בהדרגה את רכיב שומן הטראנס עד ל-2023 עד אז יהיה אסור בשימוש לחלוטין.  הארגון פרסם נתונים כי שימוש בשומן טראנס מגביר את הסיכוי למחלות כלי דם ב-21% ולתמותה ב-28%. השומן טראנס הנו גורם משמעותי במגיפת ההשמנה בעולם ופגיעה קשה במערכות כלי הדם בשל סתימת עורקים וכתוצאה מכך לבעיות לבביות הגורמות למוות. על פי הערכות הארגון כ-72% מתוך 54 מיליון מקרי המוות בעולם קשורים לבעיות לב וכלי דם. השומן טראנס קטלני ביותר ומסוכן מאוד.

    על פי ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי: על פי טיוטת ההנחיות שהופצו כעת לחוות דעת הציבור, ומבוססות על מידע שהצטבר ב-15 השנים האחרונות, כמות צריכת הקלוריות הממוצעת של מבוגר עומדת על 2,500 קלוריות ביום.

    ההנחיות קובעות שמתוך הכמות הזו, כמות השומנים הכוללת אסור שתעלה על 30%. מתוך כמות קלוריות היומית, כמות השומנים הרוויים אסור שתעלה על 10%, וכמות שומני הטראנס לא תעלה על 1%.

    חלק מן המדינות כבר אוכפים את התקנות הללו בפועל ורשתות מזון גדולות בעולם התחילו להוציא את השומן טראנס. שומן הטראנס הוא שומן מן הצומח שעובר תהליך של הקשחה הרכיב ממצק את חומרי המזון, משתמשים בו לבורקסים עוגות, ג'חנונים, מלאווח, קרואסונים ועוד.

     



    0 תגובות