שר החינוך קורא לחרם על טורקיה והכרה בשואת העם הארמני

    מוטי סבן 2 Comment on שר החינוך קורא לחרם על טורקיה והכרה בשואת העם הארמני

    הר הגעש בין ארדואן לשלטון בישראל התפרץ לאחר שהעיף את השגריר הישראלי מטורקיה | שר החינוך קורא להכיר בשואת העם הארמני ולחרם נסיעות על טורקיה | משה יעלון אומר: ימי הפחה התורכי הסתיימו

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות שהייתה קיימת תמיד בין נשיא טורקיה לשלטון הישראלי פורץ שוב במלוא הקיטור הארדואני, שלא מפספס אף הזדמנות לריב עם כל שלטון באזור וגם שמחוץ לאזור, לאחר החרפת הטונים על הירי במפגינים ועשרות ההרוגים הורה ארדואן להחזיר את השגריר ולשלוח את השגריר הישראלי חזרה  הבייתה, אבל לזמן מה, אולי ארדואן עושה עלינו סיבוב יח"צ בעולם הערבי? כנראה שכן.

    רק שהפעם הר הגעש שהיה אצור בקרב ההנהגה בישראל החל להתפרץ כנגד ארדואן, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף חזרה ושר החינוך נפתלי בנט שהיה נגד הסכם הפיוס שנכפה עלינו ע"י אובמה, יוצא בקריאת חרם מסודרת נגד טורקיה, ואלו הדברים שפרסם:

    ״‏ארדואן ספוג בטרור חמאסי מכף רגלו ועד ראשו. היתה זו שגיאה חמורה בזמנו לחתום מולו על הסכם פיצויים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות המרמרה.
    ‏בזמן אמת אמרתי שהוא ישוב לעקוץ אותנו, ואף הצבעתי נגד אותו הסכם מביש, שלצערי עבר בקבינט.
    כעת, יש לעבור ממילים חריפות למעשים חזקים. הנה תכנית פעולה מקיפה לכנסת, לממשלה ולציבור הישראלי:

    ‏1. פניתי ליו״ר הכנסת על מנת לאשר הכרה רשמית של מדינת ישראל בשואה הארמנית שבוצעה על ידי טורקיה.

    ‏2. העברתי לראש הממשלה בקשה לדון בקבינט בהכרה בזכות המיעוט הכורדי בסוריה ומעבר להכרה ולאוטונומיה.

    ‏3. אני מבקש מכם, הציבור הישראלי: בטלו נסיעותיכם לטורקיה. מיד. צאו לנופשון בגליל ובגולן.
    ‏גם לכם יש תפקיד.
    ישראל לא תבליג עוד על כבודה והיא תשמור על גבולותיה ועל אזרחיה״.

    קריאות מהמערכת הפוליטית המשיכו להגיע, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ:  "המסית הגדול – ארדואן איש האחים המוסלמים ושותף של החמאס ואיראן, תומכת הטרור הגדולה בעולם מגרש את שגרירנו ממדינתו. אין סוף לצביעות. ישראל תמשיך להגן על גבולותיה מפני מחבלי החמאס והג׳יהאד המנסים לפגוע באזרחים".

    שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון כתב: באמת אצל הסולטאן ארדואן "הכל הכלול" החוצפה, הפונדמנטליזם של האחים המוסלמים התומכים בטרור. ימי הפחה התורכי חלפו! לישראל יש אינטרסים לאומים והיא חייבת להגן עליהם גם במקרה של וויתור על נופשון, נעמוד בזה!

    גם יאיר לפיד הוציא הודעה על ביטול היחסים עם טורקיה וחברי כנסת נוספים. צריך רק לזכור שהאש מופנית כנגד ארדואן אך ישנו ציבור גדול בטורקיה שמתנגד לו ואף כמעט עבר הפיכה צבאית במדינה, מה שנתן לו את הכח להשתלט ביותר כוחניות על נכסי המדינה החשובים והצבא. נראה שישראל לא מעוניינת להיות נחמדה ולנסות לתקן ואם תעבור בכנסת חוק המכיר בשואת העם הארמני כנראה שיסגור את היחסים עם טורקיה עד להחלפתו של הסולטאן.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ההתלהמות של החכי"ם לא מחושבת אלא פופוליסטית
      טורקיה זה לא צעצוע, יש לה עוצמה צבאית בסדרי גודל שונים לחלוטין מכל מדינה ערבית או מוסלמית אחרת, המיקום הגאוגראפי של מדינה זו יחד עם האפיון האתני- תרבותי של מדינה זו מעניקים לה השפעה אחרת. ההשפעה שלה במערב והתלות של מדינות המערב בה חזקה יותר, ארה"ב העמידה שם בסיסי צבא עם טילים גרעיניים ולא תוותר ולא תחפוץ במעבר מדינה זו באופן טוטאלי לידי רוסיה, מה שעלול ליצור קואליציה של אימפריאליזם פונדמנטליסטי מוסלמי עם אימפריאליזם מטריאליסטי וטריטוריאליסטי רוסי, שעלול להוות איום עם עוצמה שמעולם לא הכרנו, לכן צריך להתמודד עם המטורף ארדואן בתחכום, ולא בשליפות.

    2. 1

      יפה מאוד אבל מי זה משה יעלון זה "פוליטיקאי שסרח" לא?!