דיווחים סותרים לקראת מחר: רגיעה או הסלמה?

    מוטי סבן No Comments on דיווחים סותרים לקראת מחר: רגיעה או הסלמה?
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיווחים מגורמים ברצועת עזה שהתפרסמו היום (שני) נאמר, כי מחר חמאס מתכונן לעלות מדרגה בהסלמה מול ישראל על גדר הגבול, כבר היום מכינים עפיפוני חבלה, בקבוקי תבערה ואמצעי תקיפה אחרים, חמאס מתכנן לפריצה איכותית של הגדר מחר בו ייטלו כמות גדולה של מפגינים וינסו לפרוץ בכוח גדול את הגדר, בחמאס מקווים שמחר הפריצה תהיה משמעותית ובלתי ניתנת לעצירה.

    אותם גורמים הוסיפו כי חמאס שולח פעילים עם נשק קל שינסו לפגוע בחיילים בחסות ההתפרעויות וההמון המשולהב, ואף אם ותכניתם תצלח ינסו ללכת על האירוע הגדול מכולם והוא: חטיפת חייל, כך לדברי אותם גורמים, במערכת הביטחון מתכוננים לקראת מחר ויש מודעות לניסיונות הקיצוניים הללו.

    מנגד דיווחים אחרונים המגיעים מהרצועה, כי חמאס הבין שאין לו הצלחות בהתפרעויות על הגדר, חמאס ציפה ל-100.000 אלף מפגינים בפועל הגיעו פחות מחצי, מניין ההרוגים הרב זורע פחד ודה-דמורליזציה בפעילים, העולם לא נסחף אחרי תעמולת חמאס ומגיב באופן מתון, מדינות ערב מפנות עורף לחמאס, בגדה היו מספר מקרי הפרות סדר אך הגדה ויו"ש לא יוצאים בהתלהבות לקריאות של חמאס. על גדר הגבול הודיע חמאס על פירוק אוהלים ועל פירןק בתי החולים הארעיים שנבנו להפגנות, ייתכן והם מנסים להוריד את גובה הלהבות.

    לקראת יום "הנכבה" מחר צפוייה הפגנה בסדר גודל כפול מהיום במערכת הביטחון נערכים לקראת מחר בכל האמצעים האפשריים ולא לוקחים סיכונים, ייתכן וחמאס ייתן הנחייה להפגנה פחות אלימה וייתכן שהם ילכו על כל הקופה, ומשם הדרך קצרה לכמויות הרוגים גדולות יותר ולהדרדרות מהירה בין ישראל לחמאס, ישראל העבירה היום מסר ברור: עונת החיסולים תחזור באם לא תעצרו את ההפגנות האלימות.

    בתוך כך המדינות שגינו את ישראל הם סוריה וטורקיה שאף הכריזה על 3 ימי אבל והחזירה את השגריר שלה מישראל ומוושינגטון, מזכל האו"ם גם הגיב לנעשה ואמר: כי הוא מתריע מהסלמה ברצועת עזה וכי הוא מזועזע מכמות הפלסטינים שנהרגו ונפצעו בעימותים שפרצו היום בגבול הרצועה עם צה"ל. גוטרש קרא לישראל להתנהג באיפוק בכל הקשור לשימוש באש חיה וכי על חמאס ומנהיגי המחאות ברצועה מוטלת האחריות למנוע כל פעולה אלימה ופרובוקציות.

    הבית הלבן גינה את חמאס על השימוש הציני שעושה בתושבי עזה וכי כל התוצאות הם על אחריותו, מדינות ערב כמו מצרים וירדן התייחסו בשפה רפה לאירועים והודיעו כי הן עוקבות אחרי ההתפחויות וכי צריך לשמור על איפוק משני הצדדים. מחר צפוי יום אבל ברש"פ.

    מראות מהאלימות הטרוריסטית היום:

    F180514ARK01F180514ARK04 F180514ARK17 F180514ARK19מראות מההפגנות הטרוריסטים היום:

     

     

    F180514STR02



    0 תגובות