מספרים של מלחמה: 55 הרוגים ו-2.410 פצועים. חייל נפצע קל

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on מספרים של מלחמה: 55 הרוגים ו-2.410 פצועים. חייל נפצע קל

    55 מחבלים נהרגו בהתפרעויות סמוך לגר המערכת בגבול רצועת עזה | ההתפרעויות בעשרה מוקדים ובאיזור חאן יונס היה ניסיון משמעותי של פריצה לישראל שנהדף באש חיה | מתעדכן

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהפגנות שנערכות היום בגבול הדרום לרגל יום הנכבה הפלסטיני, נהרגו 52 מחבלים וכמעל 2.400 פצועים מספר בלתי נתפס ליום לחימה אחד. קרוב ל-50.000 אלף מתושבי עזה הגיעו לאור קריאות חמאס לגדר הרצועה ועסקו בפעילות חבלנית ומסכנת חיים, מספר נסיונות פריצות הגדר היה רב, אך צה"ל היה נחוש לחסום כל דרך ופריצה אפשרית גם במחיר של מספר הרוגים רב.

    בתוך עזה, מתקיימת תהלוכת חמאס בה משתתפים מאות בני אדם. היה ניסיון פריצה משמעותי קרוב מאוד לגדר באזור חאן יונס. נהדף באש חיה עם נפעים רבים.

    בין ההפגנות נראה חובש עזתי שמשפריץ מים על מפגינים המסתתרים מעמדות צה"ל ובכך מסייע להם. (קרדיט תמונה: צילומסך 'וואלה!')
    חובש עוזר למפגין

    הצבא נערך בכוחות מתוגברים סמוך לגדר המערכת. אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר, אמר אתמול למפקדים בגבול רצועת עזה שורת מסרים והנחיות לקראת ההתפרעויות הצפויות. "אין לאפשר בשום מקרה את חציית הגדר ופגיעה בתשתיות בטחוניות" אמר.

    זמיר הוסיף בפני המפקדים והנחה: "יבוצע ירי כדי לפגוע במחבלים מסכני חיים או במקרה שנפרצה הגדר או חדירה לאחר היישובים סמוכי הגדר".

    צריך להבין, החשש הגדול בצבא הוא עימות בחסות ההפגנה במהלכה יסתננו מספר אנשי חמאס לשטח ישראל, ינסו להרוג חיילים ולחטוף אחד מהם או יותר. לכך נערכו בצבא ובכוחות גדולים מאד. שלוש חטיבות סדירות הוקצו לטובת הפעילות, הופסקו אימונים והמערכת כולה דרוכה לאירועים שצפויים להתחיל לפני הצהרים ושיאם מחר בהפגנה וצעדה של מאות אלפים לכיוון הגדר, פגיעה בגדר ומתקנים ביטחוניים כמו הרואה יורה, כלים הנדסיים וכאמור ניסיון פריצה לשטח ישראל.

    פרות סדר

    מעבר לכך, צלפים נפרסו בשטח, יחידות אומנו וכולם מקוים שהאירועים יהיו בשליטה שכן המרחק בין עימות מוגבל לעימות כולל קצר. ההערכות בשיאה והעיניים שהיו נשואות בשבוע שעבר לצפון, מופנות הבוקר לרצועת עזה וליהודה ושומרון.

    בנוסף, לאחר שהוטלו אתמול כרוזים בעזה, היום הטיל צה"ל כרוזים פעם נוספת באמצעות מטוסים. הכרוזים מזהירים מפני מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור. החשש בצה"ל הוא מפני חדירה המונית של הגדר וחטיפת חייל או אזרח ולשם כך חודדו נהלי הפתיחה באש.

    צה"ל שב ומזהיר את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס. צה"ל ערוך ומוכן לתרחישים רבים ונחוש להגן על תושבי ישראל וריבונותה. "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול כל מי שמבקש לפגוע בביטחון ישראל" נמסר מדובר צה"ל.

    בכרוזים שנחתמו בידי "מפקדת צה"ל", נכתב: "חמאס אמר שהוא הולך לשפר את התשתיות ברצועת עזה- בוצע?
    חמאס אמר שהוא הולך להקים מרכזי רפואה וחינוך חדשים- בוצע?
    חמאס אמר שהוא ידאג לענייני האזרחים- בוצע?
    חמאס אמר שהשתתפות בהפגנות תשפר את חייכם- לדעתכם יקרה?"

    כרוז צהל

    בכרוז נוסף נכתב: "אל המפגינים, הנכם נוטלים חלק בהפגנות אלימות אשר מסכנות את חייכם. חמאס מנצל אתכם כדי להסתיר את כישלונותיו ומסכן אתכם ואת בני משפחותיכם. צה"ל ערוך לכל תרחיש ויפעל מול כל ניסיון פגיעה בגדר הביטחון או איום כלפי הכוחות או אזרחי ישראל. אל תהיו בובות בידיו של חמאס שמנצל אתכם. היזהרו מפני התקרבות לגדר הביטחון ומפעילי טרור ומפרי סדר הנוקטים באלימות! תשמרו על חייכם ותפעלו לבנות את עתידכם!".



    0 תגובות