- רדיו קול חי - -

ח"כ אשר: "פינדרוס ודייטש ראויים לתפקיד כפי שאלקין וליאון"

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שוחח עם דוד חכם ב"מהדורה המרכזית" אמש (ראשון) והתייחס לבחירות המוניציפאליות הנדונות בימים אלה. באשר לבחירות לראשות עיריית ירושלים, אמר אשר: "יש לציבור החרדי מועמדים מצוינים כמו הרב יצחק פינדרוס מדגל התורה והרב יוסי דייטש מאגודת ישראל. שניהם ראויים לכהן בתפקיד ראש העיר בדיוק כמו משה ליאון וזאב אלקין, שאותם אנחנו מכירים ומוקירים בזכות יחסיהם הקרובים והטובים עם הציבור החרדי" אמר אשר והוסיף: "ההחלטה האם לתמוך במועמד מוסכם מחוץ למפלגות החרדיות או בנציג של דגל התורה או אגודת ישראל, תהיה רק בהסכמה מוחלטת של כל ראשי המפלגות החרדיות, הרב גפני, הרב ליצמן, הרב דרעי והרב פרוש ובהנחיית הרבנים וגדולי התורה".

ואם כבר הוזכרה ירושלים, ח"כ אשר אמר בנוגע למצוקת הדיור החרדית הקיימת בירושלים, לדבריו "מצוקת הדיור שגורמת לצעירים לעזוב את העיר ירושלים, בגלל יוקר הדירות והיעדר בניה, היא בלתי נסבלת ולא מתקבלת על הדעת. זאת תהיה דרישה מרכזית מכל מי שירצה לקבל את תמיכת הציבור החרדי. לזרז משמעותית את קצב הבניה בעיר, בכל תכניות הבניה הקיימות שנסחבות ומתעכבות וביצוע פרויקט מחיר למשתכן ותכניות נוספות שיובילו מיידית להוזלת מחירי הדירות בירושלים בדיוק כמו בשאר הערים ובאופן כזה שהבניה תהיה לכל המגזרים ובפרט עבור החרדים כפי חלקם באוכלוסיה של העיר".

באשר לבחירות לראשות העיר בני ברק, תפקיד אותו מילא אשר בהצלחה רבה לפני מספר שנים, אמר ח"כ אשר: "למרות החסרונות של השיטה הקיימת שמגבילה את יכולתו של ראש העיר לפעול לאורך זמן, הרוטציה בין אגודת ישראל ודגל התורה נקבעה לפני שנים על ידי גדולי ישראל והיא נחוצה והכרחית גם היום כדי לשמור על השלום והאחדות בעיר".

לשאלת המראיין בנוגע לבחירות בעיר אלעד, ענה ח"כ אשר כי "במסגרת ההסכם שנחתם עם דגל התורה, ראש העיר המכהן התחייב לפנות את מקומו על פי דרישת דגל התורה ובימים אלו מתקיימים דיונים ונבדקים מגוון השיקולים והאפשרויות, והנושא יובא להכרעת גדולי התורה".

עוד אמר חבר הכנסת אשר כי "אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מהעין" ואין דרכה של דגל התורה לנהל משא ומתן מעל גלי האתר. "לא כל דיון ומגעים שמתקיימים עם מועמד כזה או אחר מעידים על החלטה או לתמיכה בו, כפי שאנו אנו עדים לכותרות ושמועות בכל יום" אמר אשר והוסיף: "כשיגיע הזמן לפרסם החלטות הם יפורסמו באופן רשמי על ידי הנהלת דגל התורה לאחר התייעצות עם ועדת הרבנים והכרעת מרנן ורבנן" סיים את דבריו.

האזינו:

/wp-content/uploads/2018/05/WhatsApp-Audio-2018-05-13-at-19.49.16.mp3 [1]