הצעת חוק: לא יועברו קשישים לבתי אבות בניגוד לרצונם

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: לא יועברו קשישים לבתי אבות בניגוד לרצונם

    מחר תעלה לוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק של ח״כ שי שתמנע מהמדינה להעביר אזרחים ותיקים לבתי אבות בניגוד לרצונם

    יפרוש? נחמן שי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שנה מאלצת המדינה, מכח חוקים ונהלים מיושנים, מאות אזרחים ותיקים סיעודיים, חסרי אמצעים ועריריים לעבור לבתי אבות בניגוד לרצונם. הדבר נעשה בהוראת המדינה ובמימונה, גם כאשר מצבם הבריאותי מאפשר להם להמשיך לחיות בביתם תוך הסתייעות במטפל סיעודי.

    יוזם החוק, ח"כ ד"ר נחמן שי המשמש זה עשור כיו"ר השדולה לאזרחים ותיקים: "שלילת חופש הבחירה מאזרחים אלה היא פגיעה חמורה בכבודם ובעצמאותם. יש לשים לכך סוף, כפי שקבע כבר בג״צ במקרים אחדים שהגיעו אליו. מדינת ישראל נותנת יד לפגיעה קשה ולא מידתית באורח חייהם ובחירותם של האזרחים הוותיקים שכל רצונם הוא לחיות את שנות חייהם האחרונות בביתם. על הממשלה ליטול על עצמה את עלות הטיפול בבית האזרח במקום לאשפזו בכפיה ובניגוד לרצונו בבית אבות. מהלך זה יטיב עם האזרחים הוותיקים ובמקביל יחסוך עלויות ניכרות לקופה הציבורית".

    הצעת החוק מבקשת לקבוע כי בית המשפט לא יוכל להורות על הוצאת אדם מביתו בניגוד לרצונו, אלא אם כי לאחר מיצוי זכויותיו, לרבות לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח–1998, כי פעולה בהתאם לרצונו של אדם אינה אפשרית. על מנת להשלים את המהלך נדרש לתקן במקביל את חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד–1994, כך שהמדינה תוכל לממן את עלות הטיפול במסגרת מגוריו של האזרח.

    הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון – תנאים להוצאת אדם מביתו בניגוד לרצונו), התשע"ח–2017, תעלה מחר (א') לוועדת השרים לענייני חקיקה.



    0 תגובות