ליברמן: "לא מעוניינים בחיכוך; שאסד יעיף את איראן מסוריה"

    איתי גדסי No Comments on ליברמן: "לא מעוניינים בחיכוך; שאסד יעיף את איראן מסוריה"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר כי המסר לנשיא סוריה בשאר אסד צריך להיות: "תעיף את איראן, תעיף את קסאם סולימאני וכח קודס, הם רק פוגעים בך"

    ליברמן בסיור צבאי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להסלמה בצפון בביקורו באיזור ואמר: "המסר שלי לעם ישראל הוא תבואו לסייר ברמת הגולן ובצפון, אפשר לבוא, אפשר לחזור לצימרים, לסייר, לטייל, יש פה באמת נופים ומקומות מן היפים ביותר ואין שום בעיה, חזרנו לשגרה, חוזרים לשגרה, תבואו לטייל. אם כבר פה אז אני אנצל את ההזדמנות להעביר מסר לאסד: תעיף את האיראנים, תעיף את קאסם סולימאני וכוח קודס, הם לא עוזרים לך הם רק פוגעים וכל הנוכחות שלהם היא אך ורק בעיות ונזקים. תעיפו את האיראנים ואפשר פה באמת לעבור אולי לחיים אחרים".

    השר נשאל "האם אתה חושב שהמערכה הזאת שראינו לפני יומיים מרחיקה את העימות הבא מול איראן? האם השגנו הרתעה?" וענה: "אני מציע שאנחנו גם פה נהיה בלי התלהבות יתר, אין כמו חטא היוהרה, אין מקום ליהירות. היה אירוע, אני לא חושב שבזה כל הבעיות, כל המתח, כל החיכוך הסתיים, לא, הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה. כמו שראינו צה"ל ערני, פועל, עושה מה שצריך לעשות, יחד עם זה אתה יודע זה לא עסקי ביטוח, אין פה 100%, אז לכן הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה, בזהירות ובשיקול דעת. אני לא חושב שהכול הסתיים אבל אנחנו בהחלט עם אצבע על הדופק ופועלים גם בשיקול דעת, גם באחריות וגם בנחישות".

    באשר לכוננות הצבא, אמר: "אנחנו כל הזמן נמצאים בכוננות, עוקבים אחרי האירועים ואין פה מקום להיכנס לאופוריה. צריך להיות כל הזמן ערניים ולראות בדיוק מה קורה".

    כשנשאל על דברי פוטין שהודיע שמערכות ה-S-300 ההגנה לא יכנסו לסוריה, ההחלטה הזאת היא כתוצאה ממה? ענה: "אנחנו לא מפרשים, אנחנו לא מדברים על השיחות עם מנהיגי העולם ואני חושב שבסופו של דבר מה שראינו כולם, עצם היכולת לדבר גם עם הבית הלבן וגם עם הקרמלין, לנהל איתם דיאלוג כן ופתוח, זו יכולת שהיא לא מובנת מאליה, זו יכולת ששמורה לא להרבה מדינות."

    במענה לשאלה בנוגע לדברי נשיא איראן לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שאיראן לא מעוניינת להביא את האזור להתדרדרות, איך אתה מתייחס לאמירה המרגיעה הזו? אמר ליברמן: "זה מסר חשוב, אני מקווה שזה לא מן השפה החוצה ושזה מסר אמיתי, אנחנו באמת לא מחפשים שום חיכוך, שום עימות נוסף עם אף אחד. אנחנו לא באנו לגבול האיראני, הם באו לכאן. אם המסר הזה גם יתורגם למדיניות מעשית אז באמת סוף סוף יש משהו טוב שייצא מהכיוון ההוא.

    לסיום, בנוגע לטיפול בסיכול "פצצות מתקתקות" מעבר לגבול אמר: "לגבי כל הנושא של הפצצה המתקתקת, זו מדיניות קבועה. אם מישהו עומד לבצע פיגוע כנגד מדינת ישראל, לשגר טילים כנגד מדינת ישראל, תמיד נשתדל להקדים אותו".



    0 תגובות