השב"כ חוגג 70 שנות שירות: "כל ראשי ארגוני הביון באים ללמוד מכם"

    ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, אמר "כאשר אני מביט על הארגון שלנו, שמציין עתה שבעים שנה, ושואל את עצמי מה מייחד אותנו, מהו סוד עוצמתנו – התשובה עולה בי, צלולה וברורה, בכל פעם מחדש : כוחו של ייעוד.
    קובי פינקלר No Comments on השב"כ חוגג 70 שנות שירות: "כל ראשי ארגוני הביון באים ללמוד מכם"
    ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, אמר "כאשר אני מביט על הארגון שלנו, שמציין עתה שבעים שנה, ושואל את עצמי מה מייחד אותנו, מהו סוד עוצמתנו – התשובה עולה בי, צלולה וברורה, בכל פעם מחדש : כוחו של ייעוד.
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טקס הוקרה והערכה במלאת 70 שנה להקמת שירות הביטחון הכללי התקיים הערב (חמישי) במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן.

    באירוע נכחו ראשי השירות לדורותיהם, חברי פורום מטה השירות בעבר ובהווה, משפחות חללי השירות, בכירי מערכות הביטחון והדרג המדיני, עובדות ועובדי השירות בעבר ובהווה, מנהלי השירות, נציגים בכירים מארגוני המודיעין מהעולם ואורחים נוספים.

    ימיו של שירות הביטחון הכללי שזורים בימיה של מדינת ישראל. במסגרת האירוע ניתנה במה להוקרת עשייתם של עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי אשר פועלים מיום הקמתה למען ביטחון המדינה כ"מגן ולא יראה" וכן להנצחת חללי השירות אשר נפלו במסגרת מילוי תפקידם.

    נשיא המדינה ריבלין אמר באירוע, "אני מביט בכם, אנשי ונשות שירות הביטחון הכללי לדורותיו. האנשים שעשו וממשיכים לעשות כבר שבעים שנה לילות כימים בנחישות וללא לאות למען מדינת ישראל ועם ישראל, ויותר מכל, אני חש ברגע הזה גאווה עמוקה. עם ישראל חב לכם תודה גדולה".

    לדברי ריבלין, שירות הביטחון הכללי הוא הגוף שיש לו את המשימה המורכבת ביותר והרגישה ביותר. "אתם, אנשי השירות, נדרשים להגן על המדינה לא רק מהאויבים שבחוץ, אלא גם מסכנות מבית. בידיכם מופקדת ההגנה על חיי אזרחי ישראל וחשוב לא פחות וכפי שנקבע בחוק השירות, ההגנה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, תוך פעילות באורח ממלכתי.

    "זוהי משימה קשה, פעמים כפוית טובה, שיש בצידה לא מעט ביקורת. לפעמים, ישנן גם טעויות. אף אחד מכם לא פועל במציאות סטרילית. אתם פועלים במציאות המורכבת ביותר שאפשר להעלות על הדעת. על כולנו לזכור: שירות הביטחון הכללי הוא מבסיסי קיומנו. אנשי השירות פועלים בשליחות עם ישראל כולו, מימין ומשמאל. מי שפוגע בשירות הביטחון הכללי ובמשרתיו, כמוהו כפוגע בביטחונה של מדינת ישראל".

    ריבלין הדגיש כי התקופה הקרובה טומנת בחובה אתגרים ביטחוניים לא פשוטים במספר זירות במקביל. "לכם השב"כ, חלק משמעותי ביכולת שלנו להתמודד עם אתגרים אלה בהצלחה, בדגש על הזירה הפלסטינית. אנחנו סומכים עליכם".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאנשי השב"כ, ״אתם רחוקים מאור הזרקורים, אבל אתם קרובים ללב העם. אזרחי ישראל מאוד מעריכים את הפעילות החשובה שלכם, שמאפשרת לכולנו לקיים את שגרת יומנו, לא רק לקיים את שגרת יומנו – להיות בטוחים ממוות הרבה פעמים.

    "אתם מצילים אנשים, ולו היה המסך מורם, אזרחי ישראל ללא ספק היו נותרים פעורי פה אל מול היצירתיות, התעוזה ומכלול ההישגים שנזקפים לזכותכם לאורך שנות קיומה של המדינה".

    נתניהו הדגיש כי השב"כ תמיד היה סמל לקידמה טכנולוגית. "כל העולם בא ללמוד מכם ואתם למעשה עוזרים ליחסי החוץ של מדינת ישראל. ראשי הביון מהעולם באים ורואים ארגון מיומן ויצירתי.

    "אתם מצילים הרבה חיים. אנשים אולי לא יודעים שהשב"כ מסכל כ-400 סיכולים בשנה. זה אומר סיכול אחד ממוצע ליום. אנחנו יודעים מה המשמעות. עם ישראל סומך עליכם, כי יש על מי לסמוך. תודה רבה לכם, בשם כל אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

    ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, אמר "כאשר אני מביט על הארגון שלנו, שמציין עתה שבעים שנה, ושואל את עצמי מה מייחד אותנו, מהו סוד עוצמתנו – התשובה עולה בי, צלולה וברורה, בכל פעם מחדש : כוחו של ייעוד.

    תחושת הייעוד, היא זאת המכוונת אותנו כבר שבעים שנה, לבחור בדרך החיים המיוחדת הזו – דרך חיים של נתינה ומסירות אין קץ. דרך חיים מאתגרת, תובענית, הכורכת בתוכה לא מעט ויתורים אישיים.
    הערב הזה נערך תחת הכותרת בזכותכם. אנשי השירות – אנשי צללים וגיבורי דממה, שעשו ועושים את מלאכתם בהסתר, בצנעה, רחוק מאור הזרקורים, לאורך שבעים שנות שירות ומדינה.

    "במהלך השנים איבדנו חברים. אנו נושאים בליבנו את זכרם. אנשים, שתחת מעטה של חשאיות עשו לילות כימים בהגנה על ביטחון ישראל. אנו ממשיכים את דרכם, אנו צועדים לאורם, ואנו מחבקים אתכן, משפחות יקרות.

    "הזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מה-DNA הארגוני שלנו, ובמידה רבה, מקור עוצמתנו. הזיכרון הוא הכוח המניע והמחבר את הערכים שלאורם אנו צועדים : מורשת, ציונות, משפחה, תודעה לאומית, ראייה היסטורית, שליחות, מחויבות ורעות.

    "בערב הזה אנו עוצרים לרגע, ומפנים את הזרקור לא למשימה, אלא לאלו שממלאים אותה: במסירות, ברצינות, באחריות ומתוך ערכים. בערב הזה אנחנו רוצים להוקיר אתכם, עובדי השירות לדורותיהם.
    לכל אחת ואחד מכם תרומה אישית להצלחה למנוע ולסכל כל איום על חיינו כאן במדינת ישראל.
    להיות לעם ישראל מגן ולא ייראה.

    "כי אין לנו ארץ אחרת. זהו הבית. עליו נגן, בכל כוחנו ובכל מאודנו. וכמו בשבעים השנים האחרונות, נמשיך לעשות זאת – בזכותכם", כך ארגמן.

     



    0 תגובות