החכי"ם נוקמים: תביעה בסך 5 מיליון שקל מסוכנות הצילום

    איתי גדסי No Comments on החכי"ם נוקמים: תביעה בסך 5 מיליון שקל מסוכנות הצילום
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם זכורה לכם אותה פרשה שהסעירה את חברי הכנסת, בשל פרסום תמונותיהם ברשתות חברתיות ללא רשות מסוכנות הצילום. הסוכנות בתגובה דרשה מהם להסיר את התמונות  בגלל שימוש לא חוקי. חברי הכנסת רתחו מזעם על הדרישה בה לא יוכלו לפרסם את התמונות שלהם, והחליטו שעד כאן. מסתבר שלא שווה לריב עם חברי הכנסת הנכבדים.

    היום (רביעי) פנתה הכנסת לסוכנות הצילומים פלאש 90 באמצעות באי כוחה של הכנסת, משרד עורכי הדין לוטי ושות׳, המתמחה בקניין רוחני, שבו היא דורשת פיצוי כספי בגובה חמישה מליון ש״ח בשל העובדה שפלאש 90 פרסמו והציעו למכירה במאגר הצילומים של החברה מאות צילומים שצולמו במהלך השנים על ידי צלם הכנסת ושזכויות היוצרים בהם שייכות באופן בלעדי לכנסת. פלאש 90 אף ציינה ביחס לאותם צילומים שהציעה למכירה במאגר כי זכויות היוצרים בהם שייכות לה באופן בלעדי.

    הפרת זכויות היוצרים על ידי פלאש 90 התגלתה בעקבות פניות רבות לחברי כנסת, שבמסגרתן טענה הסוכנות כי חברי הכנסת עשו שימוש בדפי הפייסבוק שלהם בצילומים מתוך המאגר של פלאש 90 ובכך הפרו לכאורה את זכויות היוצרים של החברה.

    בעקבות מכתב שהעבירה הכנסת בעבר לפלאש 90 בעניין זה, הוסרו מרבית הצילומים של הכנסת מהמאגר של פלאש 90, אולם עדיין נותרו בו עשרות צילומים שזכויות היוצרים בהם שייכות לכנסת באופן בלעדי. על כן, מלבד הדרישה לפיצוי כספי, הכנסת דורשת מפלאש 90 להסיר לאלתר מהמאגר את כל צילומי הכנסת בתוך 48 שעות ולהתחייב כי לא תעשה שימוש מסחרי בעתיד בכל צילום של הכנסת.

    ככל שפלאש 90 לא תפעל בהתאם לדרישות הכנסת, בכוונת הכנסת לנקוט בכל הדרכים העומדות לרשותה על פי דין, לרבות הגשת תביעה נגד פלאש 90.



    0 תגובות