"לא אקדם חקיקה אם משרד החינוך יקבע עובדות בשטח"

    איתי גדסי No Comments on "לא אקדם חקיקה אם משרד החינוך יקבע עובדות בשטח"

    דיון בוועדת החינוך של הכנסת על חוק החינוך המיוחד | ח"כ יעקב אשר: המוסדות החרדיים מופלים לרעה בכל נושא התקצוב מול המוסדות במגזר הכללי, אם תכניות השילוב לא יותאמו לחינוך החרדי זו תהיה בכייה לדורות

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותו של ח"כ יעקב מרגי קיימה ביום שני ישיבת הכנה לקריאה שניה ושלישית של חוק החינוך המיוחד.

    הדיון בוועדה נמשך כשעתיים ועסק ברובו בסעיף מס' 5 בחוק העוסק בהרכב וועדות הזכאות לסבסוד לילדי החינוך המיוחד. על פי הנוסח הקיים בוועדת הזכאות ואפיון יהיו שישה חברים: עובד משרד החינוך שהוא בעל מומחיות, ניסיון והכשרה בחינוך מיוחד ושיהיה יושב הראש, נציג רשות החינוך המקומית, שני מפקחים כוללים של משרד החינוך, פסיכולוג חינוכי והורה לילד עם צרכים מיוחדים שימנה השר מתוך רשימות שיגישו לו ארגוני ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

    יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים הלינה על כך שבהרכב ועדת האפיון יהיה רוב לאנשי משרד החינוך, וללא נציגות של המורים או המנהלים. לדבריה צריכה להיות אי תלות בין יו"ר הוועדה למשרד החינוך.

    חבר הכנסת יעקב אשר אמר בדיון כי נושא הסיוע והשילוב של ילדי החינוך המיוחד קרוב לליבו, ובתקופתו כראש עיריית בני ברק וכראש אגף החינוך, נעשו תחת סמכותו פעולות רבות לטובת מערך החינוך המיוחד, אך תמיד שהגיע לבקש סבסוד נוסף מהמחוז של משרד החינוך באזור המרכז הוא נענה כי הם אינם מסבסדים את המוסדות החרדיים שאינם רשמיים.

    ח"כ אשר חיזק את הדברים בציטוט מתוך מכתב של משרד החינוך שהועבר למוסדות הלימוד במגזר הכללי לקראת שנת הלימודים תשע"ט שם נכתב מפורש כי התקציבים לחינוך המיוחד אינם כוללים את החינוך המוכר שאינו רשמי החרדי.

    לדבריו אם ראשי האגפים ברשויות הרווחה המוניציפליות חשודים על כך שידאגו לכלכלת הרשויות קל וחומר שאנשי משרד החינוך חשודים על כך שידאגו לצמצום התקציבים.

    ד"ר שחר פרנקל, מעמותת "משתלבים ברצף" הוסיף: "אין בהרכב הוועדה המוצע מישהו שמכיר את הילד, חברי הוועדה מכירים רק ניירות עמדה וסיכומים. כיום, ההורים אינם חלק מהוועדה וגם מנהל בית הספר שהילד לומד בו צריכים להופיע בפני הוועדה".

    ח"כ יעקב אשר סיפר כי בעבר נושא החינוך המיוחד היה מודחק במגזר החרדי אך כיום עוסקים בתיקון העבר והצרכים שווים למגזר הכללי וגם יש צורך מיידי להוסיף תקציבים בגלל הריבוי הטבעי ואם לא תהיה פתיחה של מוסדות נוספים יחד עם תכנון מדויק ופרטני שיותאם לאופי החינוך החרדי בהכללת כל הגורמים המקצועיים והחינוכיים בתקצוב נכון זו תהיה בכייה לדורות . הוא הדגיש כי הוא פוחד שלמרות הכוונות הטובות החינוך החרדי יופלה שוב לרעה הן בתקציבים הדרושים והן בהתאמה לאופי החינוך.

    דודי מזרחי מנהל אגף תקציבים במשרד החינוך התייחס לטענות על פגיעה בתקציבי החינול המיוחד ואמר כי בניגוד לשמועות לא קוצץ התקציב לחינוך המיוחד. הוא נשאל על ידי הנוכחים האם התקציב של הילדים המשולבים במוסדות החינוך הרגיל יושווה לתקציב של הילדים במסגרות החינוך המיוחד וענה: "אני צריך להוסיף 900 מיליון ₪ אם אני רוצה להשוות את התקציבים. אין לנו את ה-900 מיליון ₪ בבסיס".

    לסיכום הדיון התייחס יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי לסוגיה התקציבית, הוא ביקש כי דבריו של חבר הכנסת אשר יקבלו מענה מאנשי המקצוע של משרד החינוך והוסיף כי אם הדבר נכון ומשרד החינוך מתכנן הפחתת תקציבים טרם השלמת חקיקת החוק מדובר בפגיעה באמון של הציבור במערכת החינוך ובכנסת ואמר כי לא יקדם את החקיקה אם יראה שמשרד החינוך ניסה לקבוע עובדות בשטח.



    0 תגובות