הזוי• "רבת" הכנסת: נשים יוכלו להתמנות למשרת רב הכנסת

    איתי גדסי 1 Comment on הזוי• "רבת" הכנסת: נשים יוכלו להתמנות למשרת רב הכנסת

    משרת רב הכנסת. אשה תוכל להתמודד על תפקיד רב הכנסת, כך עולה מההנחיה של היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון. ההנחיה שהביאה לשינוי הכללים ופתיחת המועמדויות לתפקיד רב הכנסת גם לנשים הגיעה על טענות "אפליה" שהגיעו מארגונים רפורמיים.

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב הכנסת הרב אלכסנדר הוכמן צפוי לצאת בקרוב לגמלאות, ובשל כך פרסמה הכנסת מכרז כדי למצוא רב חדש. אחד מתנאי הסף במכרז היה הצגת הסמכת "יורה יורה" – שהיא תעודת רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית אשר מעניקה אותו רק לגברים, שכן נשים לא יכולות לעבור מבחני הסמכה לתעודת יורה יורה.

    ארגוני הרפורמים פנו ליועמ"ש לכנסת איל ינון, ודרשו לאפשר לאשה להתמודד על התפקיד, בטענה כי התפקיד מפלה נשים – שאינן יכולות להיבחן במבחני ההסמכה של הרבנות.. לפי הדיווח בידיעות אחרונות, היועמ"ש השיב להם כי הכנסת תפרסם מכרז חדש ובו גם אשה תוכל להתמודד על התפקיד בהצגת תואר אקדמי, או תעודת משגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל.

    "שינוי דרישת ההשכלה במכרז החדש יאפשר לציבור רחב יותר, ובכלל זה נשים, העוסק בתחום השגחת הכשרות ובעל ניסיון רלוונטי בהתאם לדרישות המכרז, להגיש מועמדות למשרה", כתב עו"ד ינון.

    מדוברות הכנסת נמסר לידיעות כי "במכרז לתפקיד ראש תחום (כשרות ועניינים הלכתיים) הופנתה תשומת לבנו לכך שתנאי המכרז נוסחו בצורה, שאינה עולה עם הפסיקות האחרונות בנוגע לדרישות ממשרות מן הסוג המדובר. תנאי הסף שונו בהתאם. הכוונה היא לסיים את ההליך עד תום כנס הקיץ".

    במרכז ליב"ה הגיבו הבוקר להחלטת היועמ"ש לכנסת להיענות לקבוצה קיצונית ולפתוח את המכרז לרב הכנסת גם לנשים, ובעצם לוותר על הצורך בהסמכה לתפקיד רב "החלטת היועמ"ש לכנסת היא הזויה. לא פחות. הויתור על דרישות בסיסיות לתפקיד רב על מנת לרצות קבוצה קיצונית ושולית הוא חמור מאוד. האם בעתיד יוותרו גם על הכשרה נדרשת לתפקיד מנכ"ל הכנסת? רישיון ממשרד הבריאות לתפקיד רופא? תואר במשפטים לתפקיד שופט?? אנחנו מצפים מהיועמ"ש לחזור בו מההחלטה ולמנות לתפקיד רב שמאושר ומוכשר לכך ע"י הרבנות הראשית לישראל".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר: "כנסת ישראל היא סמל ודוגמא. הפרסום בדבר כוונה לשנות את מסורת ישראל הנהוגה מדורי דורות, מדאיגה ומקוממת מאוד. בכוונתי לפעול יחד עם שאר חברי הכנסת מסיעות החרדיות והדתיות בכדי למנוע חרפה שכזאת".

    וכמו תמיד, יש את אלו המברכים על המהלכים ההזויים. ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר: "אני מברך את הכנסת על שעצרה את המכרז שמאפשר לגברים בלבד לגשת אליו ופתחה את המכרז לשני המינים. אני מכיר את תפקיד רב הכנסת ומשוכנע שיש מספיק נשים שיכולות למלאו בצורה טובה ומכובדת. מאחל שאישה תיבחר לתפקיד."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כיאה למדינה של גיה
      נם