ראיון משותף של מנהלי הבחירות המקומיות בש"ס ודגל

    איתי גדסי No Comments on ראיון משותף של מנהלי הבחירות המקומיות בש"ס ודגל

    לקראת הבחירת המקומיות הקרובות, ראיון משותף ומרתק של מנהלי הבחירות החרדים, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה סגר"ע ב"ב מנחם שפירא עם הדילים וההתנהלות בסיעות לקראת הבחירות המוניציפליות הקרובות

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באולפן "זירה מקומית", איתי גדסי וישי כהן. בראיון עם מנכ"ל ש"ס חיים ביטון ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה מנחם שפירא.

    אנחנו שומעים על כל מיני חילוקי דעות סביב ערים שונות, איך אתם בדגל התורה וש"ס מתנהלים מבחינת שיתוף הפעולה בניכם?

    מנכ"ל ש"ס חיים ביטון: "הדברים מתנהלים בחדרי חדרים, השיתוף הפעולה הוא מצויין, השר דרעי וח"כ גפני עובדים יחד, גם עם השר ליצמן. לפעמים אנחנו מופתעים ממה שכתוב בתקשורת.

    מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל מנחם שפירא: "אין קשר בין מה שכתוב בתקשורת למה שקורה במציאות, אבל אנחנו לא יכולים להרוס את החגיגה הזאת, כי אם נפוצץ את הבלון הזה אנשים לא יהיה להם מה לעשות, הם צריכים כל כמה דקות לתת אייטם חדש".

    חיים ביטון: "אני לא מזלזל בחברים בתקשורת, אבל לפעמים קשה לך לקרוא כתבות, נכון שלפעמים גם הפוליטיקאים מדברים דרך התקשורת, וזה לגיטימי.

    מנחם שפירא: "לשתי המפלגות ש"ס ודגל התורה יש אינטרסים פוליטיים וצרכים פוליטיים ורבנים אחרים, אבל בסוף היום כולנו מכוונים לאותו דבר, כי מה שמעניין את גדולי ישראל זה שבכל עיר ועיר היהדות תתנהל בצורה הכי טובה, בפרט בערים המעורבות, ולכן אתה רואה שם שיתוף פעולה בין המפלגות, לפעמים ברשימות משותפות לפעמים הסכמים עם ראשי ערים, זה מתנהל בדלתיים סגורות, אבל השיתוף פעולה נמשך לאורך כל הקדנציה ולא רק בתקופת בחירות. וכל זה למטרה שנשלחנו אליה שזה שמירת היהדות.

    בית שמש

    דגל התורה מתכוונת להתמודד מול משה אבוטבול לראשות העיר?

    מנחם שפירא: "בדגל התורה עדיין אין הכרעה, עלו לבתי גדולי ישראל, עלו למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ויעלו בימים הקרובים למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי והם יכריעו. כשתהיה החלטה של דגל התורה אני מאמין שכולם ידעו עליה.

    "את השאלה שאתה שואל אתה צריך לשאול את אבוטבול, הרי אין ספק שדגל התורה היא המפלגה הגדולה בעיר והיא צריכה להוביל אותה, זה שתמכנו שתי קדנציות במשה אבוטבול, זה לא אומר שאנחנו צריכים לתמוך בו באופן אוטומטי ושהעיר שייכת לו.

    חיים ביטון: "אם עיר אמורה להתנהל לפי רוב תושביה אז למה דגל תמכה בפרוש באלעד, יש רוב ספרדי".

    מנחם שפירא: "דבר ראשון חילקתי בין ערים מעורבות ששם צריך לשמור על היהדות והסטטוס קוו, וגם שם אנחנו לא תמיד הולכים יחד לבין המגזר החרדי שבו הדיון הוא אחר לגמרי כי אנחנו מפלגות פוליטיות שלכל אחת יש את המהלכים שלה, ואנחנו כמפלגה הגדולה ביותר בעיר, אם גדו"י יקבלו את ההכרעה שדגל התורה צריכה להתמודד, אנחנו גם ננצח.

    חיים ביטון: "אנחנו יודעים מה שקורה בבית שמש, וגם בדגל יודעים מה קורה בעיר, אבל מבחינה פוליטית אני אומר חד משמעית גם אם דגל התורה יחליטו ללכת ולרוץ – לא בטוח שהם ינצחו, אני לא שולל שהאמירות של דגל הן לצרכי מו"מ. מבחינת המספרים האמירות שהליטאים הם הרוב צריכות להיבדק, אני לא בטוח בנתון הזה.

    אריה דרעי וחיים ביטון
    אריה דרעי וחיים ביטון

    יעקב כהן

    ישי כהן: למה לא עושים ישיבת מועצת משותפת של חכמי וגדולי התורה ושהם יכריעו לבד?

    מנחם שפירא: "המערכת הפוליטית של הציבור החרדי מנוהלת על ידי גדולי ישראל, אבל גדו"י לא עושים פוליטיקה, לכל מפלגה יש לה את הגדולים של ש"ס ואנחנו מכבדים אחד את הגדולים של השני. לגבי השאלה המספרית של חיים ביטון, אני אומר שאנחנו הרוב.

    חיים ביטון: "תשאל למה ש"ס ודגל התורה לא רצות יחד לכנסת? יש על זה תשובות ארוכות, ויו"ר התנועה כבר ענה על זה באריכות. לש"ס יש משימות גדולות וגם לדגל התורה, וכשיש שאלות כמו שבת או נושאי יהדות המועצות כן התכנסו יחד.

    איתי גדסי: אולי בסימן אחדות, למה שדגל לא תתמוך במועמד ש"ס בבית שמש, ושס תתמוך במועמד דגל באלעד?

    חיים ביטון: "אתה מנסה להיכנס לישיבות הסגורות שלנו".

    מנחם שפירא: "נחמד שאתה עושה פאזל אבל זה לא עובד ככה, אין מסחר בין עיר לעיר שאומרים תיקחו פה ותיקחו שם, לכל עיר יש צרכים ויש תושבים בעיר, ולכן כל עיר דנים בכובד ראש לפי המערכת שיש באותה עיר. את הדיון על אלעד נעשה באלעד. זה לא שוק".

    אין חשש שבגלל הפיצול החרדי יבוא חילוני ויכבוש את בית שמש?

    מנחם שפירא: "מהבדיקות שלנו אין חשש כזה, אני מאמין שגם ש"ס בדקו את זה. אם דגל תרוץ זה יהיה ראש עיר מדגל התורה"

    חיים ביטון: "אני תומך במה שמנחם אומר יהיה ראש עיר חרדי בבית שמש קוראים לו משה אבוטבול".

    ירושלים: האם תתמכו במועמד החרדי יוסי דייטש או במשה ליאון?

    חיים ביטון: אני חושב שכל השחקנים עדיין לא על השולחן ולכן אי אפשר לומר עכשיו מה ההכרעה. אף אחד לא יודע מה הולך להיות.

    מנחם שפירא: אין ספק שהכי טוב יהיה לירושלים שיהיה שיתוף פעולה, ועובדים על זה. זה עדיין לא על השולחן. אנחנו מאמינים שברגע שתהיה תמונה מלאה, יהיה שיתוף פעולה הדוק כדי להגיע לתוצאות טובות.

    האם יש דילים בין ערים?

    חיים ביטון: "בפעם שעברה היה שיח ארוך ולא הניב פירות, אף פעם לא על חשבון הציבור אלא להיפך, זה רק לא הדילים שמדברים עליהם בכל מקום. בעפולה למשל יש קהילה ליטאית מתפתחת ופנו אלינו לרוץ יחד כי לנו יש נציגות".

    שפירא: "איפה שצריך אנחנו יודעים לשתף פעולה ולהוריד את כל הבעיות שיש בדרך, על מנת להגיע ליעד שבסופו של יום השאלה היא מה טוב לעיר".

    האזינו לראיון המשותף

    ===

    הסקר השבועי של "זירה מקומית" בקול חי

    והשבוע, שאלת הסקר היא:

     

    האם דגל התורה בבית שמש צריכה ללכת למהלך של אחדות ולתמוך באבוטבול או להתמודד בנפרד לראשות העיר?

    1. לתמוך באבוטבול.
    2. להציג מועמד עצמאי מטעם דגל התורה

     

    מעוניינים להשפיע? חייגו עכשיו לתיבת הסקרים של התכנית "זירה מקומית": 039-039-039 שלוחה מספר 3. (ההצבעה תיסגר ביום שני בשעה 22:00).

     



    0 תגובות