הילולת רשב"י: "כ-18,000 צמידי ידיים יחולקו לילדים העולים למירון"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הילולת רשב"י: "כ-18,000 צמידי ידיים יחולקו לילדים העולים למירון"
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבחינת זק"א כמות כזו של אנשים כשמתוכם אלפי ילדים המגיעים עם הוריהם למירון- המקום מהווה סכנה בעיקר בשל הצפיפות והדוחק הרב במעלה ההר ובמתחם עצמו. ראש אגף המבצעים של זק"א חיים וינגרטן אומר לקול חי: "בין האלפים המגיעים למירון ולמתחם עצמו ישנם ילדים רבים שעבורם זה סכנת חיים של ממש מפאת הדוחק והצפיפות. ילד הוא נמוך ובדוחק כזה גם אינו מקבל אויר כמו אדם מבוגר שגבוה. פעמים רבות הילד עוזב לרגע את יד אביו ופשוט הולך לאיבוד מהוריו.

    ארגון זק"א בשיתוף משטרת ישראל הקים גמ"ח ומוקד מרכזי לאיתור ילדים אובדים. ילד שנעלם להוריו במקום כזה , הילד נמצא בהיסטריה, בוכה ולך תחפש את ההורה. לכן בשיתוף עם המשטרה וכדי להקל ולהוריד מהנטל של המשטרה בילדים אובדים פעלנו להקים ולהפעיל רמקולים בכל מעלה ההר מלמטה ועד למתחם הציון וכל ילד שיגיע למוקד הדבר יפורסם במערכות הכריזה במתחם מירון.

    מפקד זק"א מחוז צפון הרב אנשיל פרידמן שהינו גם רב המחוז הצפוני של המשטרה פועל כל העת עם כלל גורמי המשטרה בצפון בכלל ובמירון בפרט כשהם רואים בו כאחראי למתחם ומוקד זקא במירון.

    כלל ההורים והילדים המגיעים למירון נעצרים ליד מוקד זקא במעלה ההר ומקבלים צמידי ידיים מיוחדים לילדים. על הצמיד נרשם שמו של הילד וכן 2 מספרי טלפונים , 1 של ההורה הנמצא במירון, ו-1 של בן משפחה הנמצא במקום מגוריו של הילד. ילד שנאבד ונמצא ע"י מישהו אחר או שוטר מובא לחפ"ק זקא ושם מכריזים במערכות הכריזה את שם הילד. יצויין כי במקום יש חדר עם משחקים המופעל ע"י נשים שבמקצוען גננות והן מפעילות את הילדים, כ"כ כל ילד מקבל ממתקים ובכך הוא מסתגל למקום הזה ללא פחד עד שהוריו יגיעו."

    אשתקד מתנדבי זק"א טיפלו בכ- 300 מקרים של ילדים שאבדו במהלך ל"ג בעומר.

    הצמידים המיוחדים מחולקים כבר שבוע לפני לג בעומר בבתי ספר,בחיידרים , בחסידויות השונות ובנקודות תחנות הנסיעה למירון של התח"צ.

    בשנים האחרונות נוצר מצב של מחסור במים לשתיה בעיקר בשעות העומס והלחץ ובזקא מעמידים במהלך יום ההילולה נגררת מיוחדת במעלה ההר עם שתיה קרה לרווחת הציבור.

    כל המעונין לברר לגבי חלוקת צמידים ניתן לברר במוקד זקא 1220.



    0 תגובות