הרצוג נפגש עם מוגריני: האשימו את איראן בהתלקחות סוריה

    איתי גדסי No Comments on הרצוג נפגש עם מוגריני: האשימו את איראן בהתלקחות סוריה

    יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נועד עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בבריסל

    יו"ר האופוזיציה, בוזי הרצוג צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי
    12:02
    18.04.24
    איתי גדסי No Comments on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג, נועד לפני זמן קצר עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. השניים נפגשו בצל המתיחות הרבה בסוריה ובציפיה להחלטת נשיא ארה"ב בנוגע להסכם הגרעין. בדבריו הבהיר הרצוג למוגריני כי הכניסה האגרסיבית הצבאית של איראן לסוריה לכיוון גבול ישראל היא בעלת משמעות אסטרטגית מסוכנת ובלתי מקובלת מבחינת ביטחונה של ישראל. הרצוג הפנה אצבע מאשימה ברורה כלפי הגנרל קאסם סולימני, מפקד משמרות המהפכה האיראני, כגורם המרכזי המוביל את הגברת הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה ומוביל לסכנת ההתלקחות באיזור. הרצוג קרא למוגריני להאשים את איראן ואת סולימני בפומבי ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולהעמיד את הקהילה הבינלאומית בנוגע לסכנה ממנו ומאנשיו.

    לדברי הרצוג: "יש לפעול לרגיעה אבל הדבר מחייב את האיראנים לחדול ממאמציהם המשפיעים דרמטית על האזור כולו ומביאים אותו למצב נפיץ מאוד."

    בנוגע להסכם המעצמות עם איראן הבהיר הרצוג כי יש לפעול בכל דרך לתיקונו ועדכונו, כדי לסתום חורים ופרצות משמעותיות בהסכם.

    באשר למצב בעזה הבהיר הרצוג כי הוא כואב כל אבדן בצד השני ואולם אין להאשים את ישראל באירועים אלה: "ישראל עושה ככל יכולתה למנוע שפיכות דמים, היא מזהירה שוב ושוב כנגד האלימות וחציית הגבול ואולם המאמץ של המפגינים הוא מאמץ אלים של החמאס כנגד יישובים ותושבי ישראל בדרום וישראל אינה יכול לקבל זאת. היעד חייב להמשיך להיות חזון שתי המדינות ואסור לוותר עליו".



    0 תגובות