יוזם חוק המשילות: "בדמוקרטיה – הרשות הנבחרת היא קול העם"

    איתי גדסי No Comments on יוזם חוק המשילות: "בדמוקרטיה – הרשות הנבחרת היא קול העם"

    סערת פסקת ההתגברות: לאחר שנפתלי בנט דרש את חקיקת פסקת ההתגברות על פי מחויבות הליכוד בהסכם הקואליציוני, כפי שהוא הציג אתמול, יוזם חוק המשילות ח"כ מוטי יוגב טוען כי חוק המשילות על פי המודל הבריטי "זה האיזון בין הרשויות שישיב את הדמוקרטיה לישראל".

    הצבעה בכנסת | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוזם 'חוק המשילות', חבר הכנסת מוטי יוגב אומר: "בדמוקרטיה הרשות הנבחרת היא הריבון האחרון, זהו קולו של העם".

    לדבריו: "הצעת החוק שלי, 'חוק המשילות' על פי 'המודל הבריטי' הוגשה בעבר על שולחן הכנסת ותובא לוועדת השרים לחקיקה. אם בכל זאת תבחר הממשלה בחקיקת פסקת התגברות, אזי יש לקבוע כי והיה ולבית המשפט העליון תהיה ביקורת על חקיקת בית הנבחרים יהיה בית המשפט נדרש לקבל את החלטתו ברוב בהרכב של 15 שופטים, והכנסת תוכל ותדרש לקבל שוב את החלטתה ברוב מלא של לפחות 61 חברי כנסת".

    יוגב קובע כי "זה האיזון בין הרשויות שישיב את הדמוקרטיה לישראל".

    נזכיר כי מוקדם יותר אמר יו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט כי ‏"דרישתנו לחוקק את פסקת ההתגברות במתכונת של 61 ח"כים איננה הפתעה. הליכוד חתום מולנו על הסכם קואליציוני מפורש. הסכמים יש לקיים".

    לדברי בנט "אני מצפה לתמיכה מלאה של הליכוד ביום ראשון הקרוב. נשיב את האיזון הנכון בין הרשויות. ‏כדי להיכנס לפסים מעשיים של חקיקת פיסקת ההתגברות, אנו מוכנים לנסות להגיע להסכמות ולקיים דיון ציבורי לאחר העברת החוק בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב ולאחריו להמשיך בהליך החקיקה. כל זה, ובלבד שהדיון לא יעכב את החוק".



    0 תגובות